Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Saturday, May 31, 2008

Di sebalik konsert final AF6- Part 2




Hmm…… dah seminggu konsert final AF6 berlalu. Camner yer….. Secara peribadi…. Aku merasakan konsert final AF6 adalah konsert final AF yang mengagumkan dari segi persembahan student2nyer dan ada persaingan diantara mereka. Selain tu….. tak banyak perkara yang membuang masa. Tau2 jer dah habis. Hahaha. Tapi simple terlebih gak kot. Sampai Nubhan langsung tak de ucapan sebagai pemenang ketiga. Adeh…. Ac…. Ac. Tahun depan….. kalo ada AF7….. suruh Sarimah jer la jd pengacara. Bercakap pasal persembahan student AF nie…….. pastinya persembahan Riz menjadi persembahan yang paling aku tunggukan. Hmmm….. hanya sandiwara….. lagu pertama yang Riz nyanyi….. lagu Riz sendiri. Mula2 aku ingat lagu nie berentak RnB. Jadinyer aku cam terkejut sikit….. bile dgr rentak lagu nie rupernye lagu berentak light jazz. Hmmm…… biasa la aku….. mmg payah sikit nak terima lagu baru. Lagipun part mula tu….. aku rasa cam music agak kuat….. suara Riz tak menonjol masa tu. Lagipun aku cam nampak Riz agak tak berapa sihat. Lain sangat aku rasa. Lagipun masa hari jumaat tu…… mmg ade orang cakap Riz tak sihat dan batuk agak kuat. Kesian die kan??? Time final lak tak berapa nak sihat. Tapi bile part chorus….. Nampak Riz bersemangat dan agak best jugak time tu. Aku pun suke time die adlib. Memang best giler. Dan lagi satu…….walopun mula2 tu aku agak berasa lagu nie cam tak berapa menarik untuk aku……..tetapi setelah mendengar lagu nie banyak kali….. aku mmg telah jatuh cinta dgn lagu nie. Bagi aku….. kemunculan Riz dlm dunia hiburan Malaysia dgn lagu yang berentak sebegini….. pada pendapat aku mmg satu kelainan. Entah la….. seingat aku….. aku rasa tak der penyanyi lelaki generasi baru kat Malaysia nie yang nyanyi lagu jazz. Ker ade????…… tapi mungkin tak begitu menonjol. Jadinye Riz antara pengisi kekosongan tersebut. Ye la….. kesian kat pencinta Jazz kat Malaysia…… kalo yang perempuan….. dah ada gak beberapa orang….. Sheila Majid….. Atilia….. Noryn Aziz….. Fairuz Husein….hmmm…. sapa lagi ek. Tapi yang lelaki???? Non ado. Tapi tidak la aku nak suruh Riz buat album jazz plak…… Cuma utk diselitkan satu- dua lagu……. Apa salahnyer kan? Walopun mungkin lagu camnie agak sukar utk berada di singgahsana carta lagu tapinyer utk menunjukkan betapa versatilenyer si Riz nie.





Lagu 11 Januari…… aku mmg sebenonyer tak berape nak ambik pot pasal lagu nie sebelum aku dapat tahu Riz yang akan nyanyi lagu nie masa final AF. Jadi kesimpulannyer lagu nie bukan lagu kesukaan aku. Tetapi sekarang….. aku mmg suke lagu nie….. aku suke 11 Januari versi Riz. Dan Riz telah memukau aku dgn nyanyian die masa final AF6 tempohhari. Aku cukup kagum dgn Riz. Die sering memerangatkan aku dgn persembahan die….. die pastinye akan memberi satu kelainan pd setiap lagu nyanyian penyanyi lain yang diberi kepada die. Jadinye persembahan die mmg bukan satu persembahan yang biasa tapi adalah persembahan yang pastinye luar biasa….. Dan lagi satu….. suara Riz bagi aku mmg jenis suara yang memang lemak merdu….. sekarang nie agak sukar nak cari suara penyanyi lelaki yang jenis lemak merdu nie. Kalo zaman dulu…..suara lemak merdu nie kalo ikut penyanyi kesukaan arwah mak aku la….. dhalan zainuddin……. Hail amir. Tapi sekarang nie…. selain Riz…. Aku tak tau sapa. Anuar Zain tu….. bagi aku bukan kategori lemak merdu….. tapi suara die jenis yang sedap didengar jer bagi aku….. coz aku tak suke part yang ade getar2 dlm nyanyian die. Aku rasa cam part getar2 tu tak asli….. sajer2 dibuat. Entah la….. yang pasti aku tak suker suare yang ade getar2 kasar tu. Dan aku rasa ramai sangat penyanyi lelaki sekarang nie suke nak nyanyi getar2 nie. Tapi….. ape nama binatang yang part getar2 yang depa nyanyi tu ek? Tak reti la aku. hahaha. Apa2pun I luv U la Riz….. suke sangat dgn suara Riz. Moga menjadi penyanyi terkenal dan berjaya serta mendapat rezeki yang murah dalam bidang nyanyian. Tahniah atas kejayaan menjadi Naib juara AF6.

ps: gambar kredit to murai.com.my

2 comments:

myralupilato said...

cayalah yaya!!! i like reading tour blog taw!!! =)

sbgi salah sorg big fan of riz, mmg rasa sonok sgt bile baca blog org2 yg meroyan kt riz gak...

plg suke part yg you tulis psl voice riz n nuar jen tuh..i totally agree wif you..siap pnh gado2 ngn my fren yg big fan nuar jen...i kata sore riz lg sedap..hahaha!!!

tp mmg pun...can you imagine klu bang nuar nyanyi lagu dari sinar mata, marabahaya, clock2??? =p

keep supporting riz!!! hehehe...

sweetyaya@sweetrussyaya said...

thanks myra.
Yup....keep supporting riz.Hahaha...anuar zain is anuar zain...riz is riz.Berbeza ya amat suara mereka sebenarnya.