Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, May 4, 2008

Riz memburu impian




Riz……tak tahu apa lagi yg aku nak cakap. Aku mmg mmg mmg telah jatuuuuuuuuuuuuh cintaaaaaa dgn suara Riz. Setiap butir lirik lagu memburu impian yg Riz nyanyi tu terus menusuk ke hati aku ni. Pastu perasaan sebak dalam hati aku tu datang dgn sendirinya tak perlu aku nak paksa-paksa dan cam selalu pastinya cam nak bergenang air mata aku nie ha. Hmm… cam nak nangis. I really really feel u la riz. Adeh…… sentimental betul aku ni kan. Tapi mmg la…. aku dah lama sesangat cari suara yg boleh buat aku rasa satu perasaan membuai-buai yg semulajadi dalam hati aku nie. Dan orang itu adalah riz. Riz buat aku terpaku & terpukau la.. Adui….. angau yg entah kali keberapa la aku nie kat ko riz. Aku percaya bukan aku sorang yang rasa macam tu. Malah mereka yg mungkin tak suke kat Riz pun boleh rasa camtu. Haha. Mereka yg tak suke kat ko tu Riz…. Sebenonye mereka terpaksa le cari alasan lain selain dari suara ko tu utk benci kat ko riz. Nak buat camne kan? Suara ko terlalu memukau utk dibenci. Ceh…. Ayat…. Memukau sesaje.hahaha.





Apa yang aku suke dgn persembahan riz. Riz mampu utk feel sesuatu lagu tu dan mampu menceritakan setiap lirik lagu tu semasa menyanyi melalui intonasi suara dia. Yaa…. Mungkin itu le yg Ramli MS dok cakap pasal feel vokal tu. Itu satu kelebihan Riz yang aku rasa student AF lain tak ada terutama yg lelaki. Nadia dan stacy tu mungkin la kot ada le jugak tapi aku rasa feel vocal riz better dari depa tu coz ada penceritaan pada setiap sebutan lirik die. Pasal tu la kan….Nak tau tak… masa riz nyanyi part perkataan ‘rebah’ yg second tu tiba-tiba je aku pun rasa cam nak rebah jugak…wah syahdunye…hep…. Jgn fikir yg bukan2 ye. Bukan nak rebah kat riz ye. Aku cuma nak rebah kat kusyen aku nie ha…pengsan dgr suare riz nie..hehehe. Hmm… lagi satu keistimewaan riz yg aku rasa ketara ialah sebutan riz yg amat2 la jelas. Sebijik… sebijik je setiap butir lirik yg die nyanyi. Kalo salah lirik mmg leh nampak sangat. Nasib la riz nie setakat nie bukan le jenis pelupa lirik. Mintak dijauhkan la ye. Macam masa die nyanyi yg part ‘rebah’ yg second tu. Jelas ya amat2 kan? Hmm… suke betul aku nie part rebah-rebah nie ye. Hahaha. Suke2 jer. Jgn mare. Sajer nak hilangkan tensen semalam. Tak tau la sejak dua menjak minat kat riz nie…. Aku mesti tak leh nak enjoy biler nak tgk konsert AF6 nie. Selagi riz tak nyanyi… segala macam jenis penyakit sume nak datang sampai nak makan pun dah tak lalu. Tensen betul. Nasib le riz nyanyi best ya amat semalam. Berbaloi gak aku berlapar. Apa2pun yg pasti mp3 lagu memburu impian versi riz nie akan jadi ringtone aku. Sukeeeee giler. Pasal mereka yg lain….nanti2 le aku ulas….itupun kalo aku rajin. La nie aku nak focus kat riz sajer. Opp…… lupe la…ada satu benda la kalo leh aku nak suruh riz ubah selain drpd mintak die kurus sikit tapi aku perasan kan….masa riz nyanyi lagu time is running out dgn seribu tahun dan lagu semalam… memburu impian…. Apasal la endingnye riz asyik tenung menunduk ke bawah. Ke aku yg terlupa. Alamak…. Ni yang kena tgk balik konsert2 yg lepas2 nie. Kalo ye…. Riz please ubah ye. Renung je muke peminat2 awak kat depan tu…. Mesti cair punyer depa tgk mata ko yg seksi tu. Hehehe. Bahanakan riz dpt peminat cam aku nie sampai bab cam tu pun aku leh terperasan. Sabo jer lah.

2 comments:

Sarah said...

Sarah pun terjadi jiwang selepas membaca luahan komen yaya ni.. hehe

sweetyaya@sweetrussyaya said...

hahaha.... jiwang jgn tak jiwang.Riz punya pasal la nie