Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Wednesday, May 28, 2008

Di sebalik konsert final AF6- Part 1

Lama giler aku tak update blog kan? Kemalasan sungguh dan pastinye keje yang begitu ler berlambak. Adeh…. Tak bagi langsung utk aku bernafas. Nasib bos gi umrah sekarang nie. Kalo tak….. akan keluar ler kata2 semanis madu tu. Tak lalu aku weh…. Manis giler. Hahaha…. Apa-apapun…… dalam keje yang banyak dan sajer2 jer tunjuk keje banyak…. Pastinya aku mmg ada masa gak untuk seseorang yang telah membuat hidup aku kucar-kucir beberapa menjak nie….. Sapa lagi ek???? Pastinye Riz ler…. Sapa lagi. Wah…..happy giler weh….. Riz dapat naib juara AF6. Punyer le suspen nyer aku hari tu. Petang tu…. Aku mmg dah start undi Riz tapi untuk kuantiti yang sikit ler. Hari2 lain dlm minggu final tu mmg aku dah start vote sikit….. konon2 nak peratus menten. Utk hari final…… aku mmg target nak undi Riz jam 8 mlm. Aku fikir tak de problem kot kalo aku undi lewat coz aku mmg biasanyer undi gune telefon rumah. Kat rumah aku mane ada orang lain….. jadinyer suke hati bapak aku ler aku nak mengevote. Tapinyer hari tu….. kakak aku dan segerombolan keluarga die telah datang kat rumah aku dalam pukul 6 ptg lebih. Lame betul mereka lepak kat rumah aku sampai jam dah dekat 8.40 mlm. Masa tu jiwa aku dah bernanah dah….. resah semacam jer….. rancangan aku nak mengevote gune line fon rumah telah tergendala sebentar. Segan weh…. aku nak mengevote depan kakak aku dan family die. Harus kena marah…. Tak pun kena sindir…. Jadi aku tahan perasan jer ler time tu. Nasib ler…. Aku ada baki kredit kat henfon….. dalam senyap2 aku mengevote ler jugak gune henfon. Elok2 jer kakak aku dan rombongan cik kiahnyer beredar balik….. apa lagi….. aku terus capai fon rumah aku….. Tapinyer……. Huwa……. Sedih giler….. fon rumah aku meragam. Tensen giler time tu. Nak nangis pun ader. Boleh lak line telefon rumah aku sekejab okey sekejab tidak…… Dah tak leh fikir lak time tu….. Tinggal 10 minit sebelum kul 9 mlm dan sebelum konsert final AF bermula….. aku ambik keputusan….. aku kena cari card top up gak untuk Afundi….. Bagai nak terbang aku bawak kereta ke town. Nasib baik rumah aku dekat jer dgn town. Mulanye aku nak suruh org tu masuk terus kredit dlm henfon aku. Tapi die kate kena tunggu 10 minit. Wah…. Mane lah tunggu…. So… aku beli ler beberapa keeping card top up. Pastu aku gi kedai sebelah lak…. Try lagi tanyer… Die kate leh…. Tapi die kate die buat kat kedai sebelah gak…. Aku cakap aku dah gi kedai sebelah….. tapi kena tunggu sepuluh minit. Sah2 la tak leh la kan…. Aku pun beli lagi beberapa keeping kad top up. Sebenornyer kan….. aku kan….. aku segan nak beli banyak2 card top up tu kat satu2 kedai….. jadi aku pecah beli kat kedai lain2. Hahaha…. Tapi aku kantoi gak….. tiba2 ade sorang customer kedai tu rupernye mmg dah perasan aku ader beli kredit kat kedai sebelah….. Adeh…. Siap tegur aku lagi. Malunyer aku…. Sah2 ler samada die pelik tgk aku beli kad top up banyak2 tak pun kalo die pun mmg tgk AF….. die tau aku beli kad top up utk mengafundi. Terpaksa ler aku buat muke tebal jerkan…..Haru biru blues betul aku hari tu. Sampai2 jer rumah….. ceh…. Aku dgr AF baru nak start. Lega…. Konon2 nyer tak nak miss walo sesaat pun konsert final AF tu. Dan malam tu….. Berjaya la aku menghabiskan kredit aku hingga ke titisan akhir.….. tapi aku tak pasti ler samada AFUNDI aku tu dikira atau tak…. Coz mmg ada yg reply pas habis konsert. Pasrah jer la kan... aku malam tu. Pasal tu…. Aku mmg happy sangat biler Riz dapat no. 2…. Coz utk aku sendiri…. Cabarannyer tak tercapai dek akal aku. Dan yang paling tensen sekali….. elok jer habis konsert final AF….. fon rumah aku okey….. huwaaaaaaaaaaaaaaaa. Orang telekom sabotaj aku dgn Riz ker? Cam nak campak jer fon rumah aku tu kan?

No comments: