Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Monday, August 31, 2009

Sahur

Adeh...... aku terlajak bangun hari nie.... sedar2 dah 6am...... ambik ko. Dah sah2 la aku tak sempat nak sahur. Padan la gan muka aku. Dok layan citer Nur Kasih tu tak jemu2 + dgn batuk & selesama aku..... mmg buat aku susah tido. Dan bila dah tertido mmg lena. Peliknya apak aku pun tak bising2 cam selalu suruh buat itu suruh buat ini pg2 sepie tu. Ke aku tido mati sampai tak dgr apa dia cakap. Apak plak mmg tak berapa sihat la nie jadi die tak dpt nak pose. Biasa la org tua..... utk kita yg muda dpt sakit sikit masih mampu bertahan walopun ramadhan tapi org tua mmg depa tak berapa larat. Hmm........ apapun yg pasti aku kena bertahan dgn apa yg aku makan malam tadi. 2 3 menjak nie entah kenapa selera makan aku agak turun...... semalam just makan nasi gan sup ayam jer & minum air teh o halia. Kuih langsung tak jamah pun. Nampaknya kalo berterusan camnie harap2 berat badan aku dpt turun ke 45kg sebelum raya nie. Aha...... masa lepas raya jgn cakap la...... sure ler naik. La nie berat aku dah 50kg lebih. Kalo ramadhan buleh turun ke 45kg jd kalo lepas raya nanti leh la berat aku cam skrg nie. My sister bagi petua suruh minum teh o limau suam hari2 nie. Nak tahu...... die turun 10kg just amalkan minum benda tu juga. Dahsyat kan. Jeles ai. Tak yah susah2 cam aku sampai nak beli I-So Gintell tu padahal bulan ramadhan nie ala2 jd perhiasan jer kat rumah aku nie. huhuhu.

4 comments:

emily said...

Assalamualaikum Yaya!

Akak pun sejak sebelum pose dah tak berapa selera makan.. pose ni apatah la lagi.. makan waktu berbuka sekali jer.. pastu sahur baru makan sikit..
dah 50kg nih! harap-harap raya ni jadi 46kg! tapi... baju raya yg dah siap bulan Mac tu dah macam jubah lak.. hehe!

Semoga Gugirl cepat sembuh..

p/s betul tu...amalkan minum air limau suam... akak memang minum tu.. cubalah!

sweetyaya@sweetrussyaya said...

Waalaikumusalam kak emily

tu la mmg tak selera nak mkn pose kali nie tapi peliknya bila timbang x turun plak. Pastu sahur minum + mkn kuih jer.Dagu yaya pun nmpk dah tajam...huhuhu.
Wah... ada geng nak turun berat badan rupernyer... yaya pun kalo dpt 46 pun dah ok. Tapi awat awal giler siap baju raya ek... Karang org ingat baju pinjam plak..hehe.
Thanks tapi hari nie sore dah makin serak plak...seksi..hehe
La nie mmg tgh nikmati teh o limau suam tapi x tau ler sampai biler rajin amal. Entah2 hangat2 taik ayam...huhuhu

emily said...

Hahaha! Nampak gayanye... raya ni pakai baju zaman lampau punye kot!

sweetyaya@sweetrussyaya said...

la... kesian. Susah jugak bile kurus nie ek