Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Saturday, August 16, 2008

Susuk

Dah lamer giler aku tak tengok wayang rasanyer...... seingat aku yg paling last aku tgk citer....citer apa ek? Alamak luper ler....hahaha...mmg sah dah lamer. Actually mula2 gi servis krete dan kali nie cepat lak siap..... jadi... byk masa....nak shopping.....rasanyer cam kena kontrol.... hehehe....apataknyer masa gi penang...dah shopping sakan kat sana......balik dr sana....sempat shopping kat ipoh.....pastu...berbelanja sakan kat pangkor.....dan pastu shopping sakan kat kl masa gi meeting kat saner......hmmmm......giler shopping betuiiiiiii. Gaji lambat lagi nie....adeh.......
Okey......bercakap pasal citer susuk....... best gak la citer nie.....mmg tak de part yg boring.....cume aku pun tak berapa nak paham..... Jadinyer uols....kalo nak tgk citer nie mmg kena concentrate betui2 kot....... kalo tak lagi susah nak paham kesinambungan crite dan watak. Okey..... sebelum tu layaaaan nie dulu.... mungkin lagi senang uols nak paham apa aku nak citer.





Aku bagi sinopsis apa yg aku ingat k..... kisah susuk nie berkisar ttg kisah penyanyi2 dok pakai susuk utk popular dan diminati termasuk ler suzana(ida nerina). One day.....mak die mati bersama adik2 die.....jd die balik ke kg wakopun penasihat die si adlin aman ramli (alamak aku luper ler nama watak die) tak bagi coz die ade pantang tak leh seberang sungai sedangkan nak gi kg die mmg kena seberang sungai...... masa die seberang sungai tu mmg suspen ko..... nasib baik aku tak menjerit tarzan kat dalam panggung tu..... apataknyer kereta die berhenti lama pastu tiba-tiba cam kena rasuk kat dlm tu....hehehe....ambik ko...hilang ayu aku kat panggung tu.....walopun mmg aku prasan scene cam tu mmg biasa dlm citer2 seram tapi kalo dah penakut tu mmg ler penakut jugak....hehehe. Si peneman aku dok cakap.....nasib baik tak terpeluk pakwe org sebelah....huhuhu..... Okey pasal die langgar pantang tu la.... jadinyer die kena makan daging manusia ikut yg adlin tu cakap la.....tapi yg aku tgk ....actually die makan hati manusia kot......yg aku prasan org yg die bunuh..... geng die gak...org yg pakai susuk...... hmm..... time die nak bunuh org tu suspen gak ler jugak....biler ade ayam muncul.....tu tanda yg die akan bunuh org tu..... Oh ya....lupa plak.....aku langsung tak citer pasal diana rafar ek.....padahal die antara org yg pegang watak penting dlm citer nie.....die pegang watak suraya..... die nie jururawat pelatih rasnyer tapi nak sgt nak jd penyanyi...... Satu hari tu...die kenal gan alleza kassim (hmm......apa ek nama watak die...lupa lagi).....die pun penyanyi gak......die pun pakai susuk.....die ler yg bawa suraya gi tempat susuk tu..... pastu si suraya nie pun pakai susuk gak pasal die kan nak jd penyanyi........ dan si adlin tu pun sebenonyer mmg ler dah tetapkan untuk jadikan die mangsa terakhir utk suzana. Actually adlin tu sebenor bomoh susuk keramat yg kononnyer susuk paling hebat sekali..... Die janji gan suraya utk jadikan die penyanyi hebat melalui susuk keramat tu dan pada yg sama jugak die jugak nak tlg suzana tamatkan sumpahan die tu.....Part nie ler sebenonyer ade scene yg aku tak berapa nak paham.....ye la ikut akal logik aku nie..... tapi filem...mmg ler manede yg lojik sangat.....Melalui satu upacara ...si suzana tu kemudiannya telah menjadi suraya dari segi hati die la..... maksud aku muka die mmg muka suzana tapi hati dan perasaan die adalah suraya......hmm....agaknyer itu ler kot...yg dikatakan susuk keramat tu..... cerita tu habih camtu jer....... uols paham tak apa aku citer nie.....kalo tak paham sori ler.....lu tgk ler sendiri...ngeh3....tapi rasanyer tak rugi gak la tgk coz aku rasa aku penah tertgk citer yg lagi tah apa2 dr citer nie... kurang2 citer nie tak der ler boring.

No comments: