Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Tuesday, August 5, 2008

Cuti-cuti Malaysia di Pangkor-Part 2(Akhir)

Hari kedua kat pangkor.......aku dan rombongan cik kiah aku ambik boat trip dari Pantai Pasir Bogak ke pulau2 sekitar pangkor tu dgn segala teluk yg ader...... just kami jer.... kena bayor RM150.....hmm....tak tau ler mahal ker tak tapi ofismate aku cakap masa die gi beberapa tahun lepas tak sampai RM100 pun....gue kena tipu ker???? Huwaaaa.........Tapi apa2pun mmg best giler walopun sakit pinggang aku biler kena lambung ombak laut..... hmmm...... sebenonyer aku mmg ade backpain history ler.... nak ambik gambo pun payah..... takut weh.....kang terterjun kat laut tu....teman edak ler reti berenang..... opppppp lupe.... mmg ler ade pakai jaket keselamatan tu..... hehehe. Ni antara gambor yg sempat aku ambik...... tapi aku tak berapa ingat ler nama pulau gan teluk2 tu..... Layaaaannnnnnnnnnnnnn





Pemandangan kat Pangkor Laut........tempat yg dikatakan romantik giler dan antara pulau yang tercantik di dunia serta pernah dikunjungi oleh artis Hollywood..... hmm.... tak ingat sapa tapi ada laa..... paling murah dalam RM800 lebih rasanyer.....yg mahal jgn tanyer ler




Nie antara tempat yg aku rasa cam misteri jer......terletak bersebelah gan Pangkor Laut Resort....pulau yg sama.... resort si Marina Mahathir punyer....apa ker namanyer tah....tapi ader marina....marina ler jugak.....rate die.... antara RM10K - RM15K....huh....baik ler aku gi jenjalan kat luor negeri kalo dah mahal camtu rasanye


Nie plak pusat beli belah bebas cukai yg eksklusif untuk pengunjung Pangkor Laut..... tapinyer ia dibina di pulau lain...maknanyer pengunjung Pangkor Laut kena ler belayor ke pulau nie utk membeli belah..... akan dibuka dalam beberapa bulan lagi

Perasan tak ruper batu2 tu....cam ruper penyu kat ....kalo tak silap nama tempat nie Tortoise Bay.....tempat nie dulu2 banyak penyu.....la nie dah kurang


Nie monkey bay..... kalo tak silap.... ada hotel buat barbeque RM50 perhead kat sini..... ada yg special???? tak tahu.... agaknyer berbarbeque gan monkey2.... ngeh...ngeh..ngeh....


Tak banyak pilihan utk snorkeling..... tapi boleh la.... tak ingat la plak nama tempat nie




Mandi manda kat Pulau Giam..... naik boat gi sana.... pemandu boat tu tinggalkan kami kat sana.... janji gan die nak balik pukul berapa..... baru die dtg balik ambik.....seram gak sebenornyer..... dibuatnyer ribut taufan.....huwaaaaaaa.....


Petang sabtu.... lepak kat Pantai Pasir Bogak..... konon2 nak tunggu matahari terbenam.... tapi tak dpt tgk ler....kena halang dek pulau tu... hmmm.... satu yg tak berapa suke kat Pantai Pasir Bogak..... tak banyak pilihan atau susah sikit nak cari makanan Islam.... nak makan.... kena ler ker Teluk Nipah atau kat area kpg melayu



Pemandangan di sekitar Lumut...... sempat jalan2 kat situ sebelum balik tapi panas giler...... hmmmmm..... tgk batu-batu yang berbentuk nie mmg teringat kat Riz


Nie ler gambor yang buat aku ingatkan Riz masa lepak kat Lumut

No comments: