Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Saturday, August 30, 2008

Lata Kinjang


Uols tentu biasa drive ikut PLUS Highways arah utara kawasan Perak dan nampak ada air terjun dari jalan tersebut. Nampak dari jauh pun dah terasa cantiknyer kan...... Tapi uols........ biler tengok dari dekat.... Ya Tuhan.......cantik ya amat.......sampai tak terkata aku..... dan kalo nak feel betapa cantiknya air terjun tu kena naik sampai puncak k. Nama air terjun tu Lata Kinjang....... agak ke dalam jugak ler nak pegi sana..... tapi bagi aku cukup berbaloi....... Sebenonyer pagi tadi tadi aku sempat jalan2 kat situ..... tak mandi pun....lagipun aku mmg tak plan.....tiba2 terjah jer tadi.........





Kakak aku pesan......huwaaaaa....mak dah tak de.....so kakak jer la yg pesan...... kalo nak gi tempat berkelah cengginie......pastikan tgk dulu hala bukit tu....punca sungai tu....ada tanda2 hujan atau lepas hujan tak....... walupun mungkin kat kawasan tempat perkelahan tu tak ade hujan..... tapi kalo kat atas bukit tu hujan....... bahaya....jgn pegi.....tapi apa2 pun tempat nie mmg mendamaikan hati aku.......best & terkagum.......cantiknyer alam ciptaan Tuhan








Jambatan gantung nie kan.....mula2 aku mmg nak naik tapinyer rupenyer ada kena tulis sedang dibaiki......tapi pastu ader sorang abang tu gi naik gak......selamber jer......waaaaaaaa......jeles haku......cam berani sangat...huhuhu









Aku rasa selain air terjun tu yang memang cantik tapi batu-batu yang landai tu pun cantik......






Kat bahagian bawah.......rasa cam biasa jer cam tempat perkelahan air terjun yang lain.....jadi kalo nak tgk yang cantik....kena ler panjat tangga yang mmg dah sedia dibina kat situ.....mmg berbaloi selain dpt memecahkan lelemak yg ader kat badan tu....huhuhu








Kat situ ade gak org jual makanan....baju2 t-shirt gan seluar.......so........kalo tak bawak baju gan sluar lebih......leh jer beli kat situ

No comments: