Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Saturday, April 5, 2008

Warisan

Adeh..... musim demam periksa sudah tiba. Dah la keje pun tgh banyak. Sakit kepala ma. Mana satu nak cekau pun tak tahu. Study awal tapi tak berapa nak masuk la plak. Mmg kena study last minute le jugak. Nak buat camne. Tapi dlm sakit2 kepala tu.... sempat gak layan AF. Stori pasal AF minggu lepas.... yg paling aku ingat ialah si stacy..... Maknanya mmg stacy telah buat persembahan yg paling best antara yg lain la pasal aku leh ingat lagi camne feelnya aku tgk die nyanyi walopun dah seminggu. Yg lain agak kureng termasuk le si nadia tu. Aku rasa minggu nie cam si stacy tu akan buat gempak lagi coz cam best je masa die nyanyi dlm dairi. Nadia tak tau la aku.. walopun die calun favourite aku. Tapi kan..... aku rasakan.... af thn nie.... stacy ada peluang utk jd juara. Pertama.... suara die mmg best, so rasanya ramai yg bukan sabahan akan undi die la... itupun kalo depa undi guna sms la & bukannya undi dlm hati cam aku...ngehngehngeh.... Pastu.... pastinya ramai sabahan akan undi die coz kali nie utk pertama kali dlm af.... hanya die sorang org sabah yg dpt masuk af, jadinya sabahan tak pecah undi. Jadi aku rasa peluang die amat le besar. Sori le... aku bukan la nak timbulkan isu kenegerian kat sini. Hanya sekadar pandangan ye dak. Lagipun kalo stacy menang pun.... aku rasa die mmg layak.
Hmm.... gi balik ke tajuk warisan yg aku tulih tu.... aku sebenornya nak korang dgr lagu nie. Entah kenapa sekarang nie aku agak suke dgr lagu nie. Teringat masa aku sekolah dulu.... kalo dgr lagu nie mmg mesti leleh punya. So hayatilah ye....walopun aku rasa lirik nie tak macam yg aku nyanyi masa sekolah dulu. Rasanya yg aku nyanyi dulu2 lagi panjang dr nie.

anak kecil main api
terbakar hatinya yang sepi
air mata darah bercampur keringat
bumi di pijak milik orang

nenek moyang kaya raya
tergadai seluruh harta benda
akibat sengketa diantara kita
cinta lenyap diarus zaman

indahnya bumi kita
warisan berkurun lamanya
hasil mengalir ke tangan yang lain
kitakan merintis sendiri

jangan buang waktu lagi
majulah raih semua mimpi
hapuskan sengketa teruskan usaha
kitakan gagah dinusantara

No comments: