Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Tuesday, April 8, 2008

Demam Exam

Semalam first paper aku..... retailing....alhamdulillah rasanya mmg boleh jawab. Harap2 boleh skor. Tinggal enam paper lagi. Seronok gak exam nie. Dapat gak jumpe member2 study. Maklum sejak balik dr penang, kelas kat ipoh tak leh dibukak pasal tukar dari star ke wira jaya. Tapi disebabkan ada problem dgn telekom, jadinya kelas kat wira jaya pun tak leh dibukak. Yg paling best semalam.... dpt jumpa siti & kak safiah. Siti dah pindah kl tapi die still nak ambik exam kat ipoh... kak safiah pulak dah pindah shah alam tapi family die mmg dok kat sri iskandar lagi. Lepas exam, lepak dgn siti, kak mariah, din dan hazrin kat kedai mamak dulu. Hahaha.... aku prasan kan.... sejak pindah kl nie, nampak siti bawak kereta main redah je. Kalo tak, aku pun segan giler dgn tuan asp nie. Bawak krete cermat giler. Hmm... bercakap pasal geng belajar aku ni kan... kami mula2 rapat sejak tahun 1. Itupun pasal subjek statistik. Masa diploma dulu... mmg le aku penah ambik paper nie. Tapi kan byk dah lupa pasal tak guna masa kerja. Lagipun bile dah berumur ni... mmg payah le sikit nak menghafal formula2 nie. Varian.... mod... median.... Itu kira senang le jugak.... Yg lain tu adeh...Lagi pening bile terpaksa belajar sendiri. Jadinye kami kemudiannya cari cikgu luar utk mintak ajar. Dari situ, kami semua jd kamceng. Yg best... geng aku edak le eksyen walopun mmg ada yg udah berpangkat beso tahap2 manager. Sekarang dah tahun tiga. 2008/2009 insyaAllah tahun akhir kami semua. Pejam celik pejam celik.... dah nak habis rupanya. Alhamdulillah tak sangka akhirnya dpt gak aku sambung belajo. Lepas diploma dulu, walopun mmg ada keinginan utk bejo tapi tak sanggup nak susahkan org tua. Rasanya bile belajo gune duit sendiri tanpa susahkan org tua... rasa gembira yg amat. Sambil keje.... sambil tanggung keluarga... sambil belajar.... Doa moga Tuhan permudahkan saya mencapai apa yang saya impikan. Amin. Utk adik2 yg sedang belajar di menara gading tanpa perlu utk bekerja, belajar la bersungguh-sungguh. Tak semua org sebertuah anda. Moga kita sama2berjaya. Amin.

No comments: