Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, April 20, 2008

Konsert ke5 AF6

Hmmm…… camne kome dgn konsert ke5 AF6 semalam????? Bagi aku.Entahla kan. Sampai la ni persembahan yang aku masih dok ingat cume persembahan Riz, Stacy dan Nadia. Tiga serangkai yang masih lagi payah nak dilawan oleh budak2 AF6 yg lain. Eh…. Lupeeee….. Tak sesuai nak sebut budak2 AF pasal mak org pun ada la kat AF6 nie. hehehe. Pasal persembahan terbaik semalam…… susah aku nak putuskan sapa yang terbaik antara Riz dan Stacy. Genre musik yang depa nyanyi semalam tak sama jadinya payah le aku nak nilaikan. Lagipun aku nie bukan cikgu vocal yg tau serba serbi pasal suara nie. Apapun yang pasti Stacy mmg lincah ya amat semalam. Comel je die kan. Aku rasa lagu Makhluk Tuhan Paling Seksi nie telah berjaya menarik perhatian aku pada Stacy selain daripada lagu Rela tu. Riz pulak…….. since aku dah tersuke kat die. Mmg aku rasa risau betul ttg die. Takut die tak perform bagus. Aku sampai siap bismillah banyak kali bile Riz mule nak nyanyi. Macam le aku yang nak nyanyi kan. Lawak….lawak.Hehehe. Apapun riz mmg berjaya membuatkan aku terpegun. Suara yg hebat bagi aku dan die juga mampu nyanyi pelbagai genre musik. Dan…… die pun hensem bangat malam tadi. Baju dan solekan yang agak bersesuaian. Celak tu semakin menyerlahkan mata die yg menggoda tu. Dan dgn biasnye jugak(tapi logik le jugak kan)….. aku nak bagitau le yg persembahan terbaik jatuh kat riz. Ngehngehngeh. Jgn mare ye. Nadia…… masih bagus jugak walopun tidak sehebat Riz dan Stacy. Kesian die…. Kena pakai baju yg tah apa2 tu. Nampak gemuk la pulak. Solekan pun tah apa2. Geram tau aku dgn si Jasmi anak Rejab tu. Pastu kena pakai kasut tumit tinggi ya amat. Nampak Nadia cam berhati-hati je nak buat sebarang pergerakan. Entahlah…. Tak tau nak cakap la. Aku sebenonya sukeeee stail elyana nyanyi lagu tu dgn pergerakan die yg natural dan brutal tu daripada menggedik. Tak sesuai la. Nasib baik suara nadia jd penyelamat. Apa2pun nadia still top three di hati aku. Redah jerrrrrr.
Okey…..pasal persembahan mereka yg lain. Hmm….. entah la kan. Alif mule2 cam gempak jer tapi pastu cam lupe lirik je. Adeh. Biler adam masuk lagi le. Nampak sangat die nari tak segempak adam. Tapikan…. Undi die tinggi bebenor. Tak sesuai langsung dgn persembahan die. Kan? Kan?Kan? Toi lak…. aku rasa die macam tak prepare je camne nak berinteraksi dgn penari-penari wanita die tu. Dah la suara biasa2 jer. Menjadikan persembahan die tak menarik untuk aku. Mama Rina….. bagi aku die nie mmg boleh menyanyi tapi hanya sekadar menyanyi la. Tak de tarikan utk aku. Tapi kalo nak dibandingkan die dgn nubhan, toi, saida, alif. Okey la kot. Stanley….. hmm….. aku rasa die ada peningkatan la berbanding konsert sebelum nie dari segi kawalan suara. Tapi masa perform depan pengetua rasanye lagi best kot suara die. Die nervous lagi kot atau pun mmg badi pentas. Nubhan….. suara die mmg ada kelainan tapi sayang die tak pergunakan sebaiknya. Tarian die sebelum nyanyi dan masa lagu nak habis tu cam tah apa2 jer. Tak sesuai tau bagi aku. Agak2nya die nak ikut rain kot. Tapiiiiiii tak sesuai la dik oooiiii. Saida….. aku ingatkan ada peningkatan pasal masa kat dairi….. boleh aku terima cara die nyanyi. Tapi bile kat konsert tadi…. adeh…. Hancur. Tapi terkejut gak aku bile die terkeluar. Bukan pasal aku ingat die buat best tapiiiiiiiii aku fikir die nie byk peminat sebelum nie. Undian pun leh tahan tinggi gak dulu2 tapi mane gi depa semua tu ye. Hmmm….. tak kisah la tu. Yg penting aku nak Riz, Nadia dan Stacy mesti gi final. Tang lain aku tak kesah. Tak sabar nak tg ulangan konsert. Aku nak tgk depa bertiga jer. Tak puas la…… Daaaaa

No comments: