Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Wednesday, April 30, 2008

Riz Di Mata Aku





Gombor Riz yg hensem & manis
Kredit : Mrmanager ( Vern) – www.mrmanager.blogspot.com

Riz….. lelaki ini secara perlahan-lahan telah menarik perhatian aku utk minat kat dia. Memang mula2 aku tak ambil pot tentang dia. Tak tau la pasal apa. Aku cuma tau yg riz sekapal layar dgn aku…. Org perak. Tu ajer. Maybe gak pasal badan die yg terlebih berat tu buat aku hilang mood nak tgk die. Hehehe. Jahatnya aku. Apa2pun…. Aku sedar masa konsert pertama AF6… riz antara pelajar yg mempunyai suara yg sedap dan membuat persembahan yang menarik. Tapi masa tu aku lebih terpukau kat nadia. Lagi pun sejak AF1…. Pelajar AF yg mudah menarik perhatian aku mesti student perempuan. Pasal tu kadang2 aku rasa cakap2 yg mengatakan org perempuan mesti undi budak lelaki dan yg lelaki undi dak perempuan tu macam tak praktikal la utk aku. Okey…. Bercakap pasal nadia, aku mmg suke kat die tapi macam yg pernah aku cakap sebelum nie… aku tak pernah teringin nak undi die. Just suke mcm tu jer. Konon2nye la aku cakap…. Aku tak nak undi sapa2 la tahun nie. Cakap besor tu…. Hehehe. Tu la kan. Aku prasan kan…. aku nie mmg tak leh cakap lelebih…. Coz selalunya la kan…. aku selalu dpt cash punya balasan. Hehehe. Padan muka aku. Pasal tu la kan…. aku mmg cukup fobia bab nak kutuk2 org nie. Takut nanti kena muka sendiri.
Okey la. Go back to riz. Kisah mama rina dan riz secara tak langsung menarik perhatian aku apatah lagi biler org asyik dok kutuk riz macam riz je la yg salah. Aku mmg pantang bab kutuk-kutuk nie…. Aku mudah rasa kesian. Jadinya pastu aku mmg lebih berminat nak tau tentang riz. Yg buat aku makin suke tu, biler setiap kali konsert riz pasti ada peningkatan atau sekurang2 konsisten dan pastu die kelihatan comel jer dlm dairi terutama biler die bergurau senda dgn cik kutip. Hehehe. Meriah tu. Oh ya kan….. ni lagi satu hal. Seingat aku la kan…. aku rasanye tak peronah le nak gelar org yg badan besar2 nie comel tapi biler tang si riz tiba-tiba jer le aku rasa die comel. Mmg le aku dah berubah 180 darjah.hehehe. Satu benda jer yg telah mampu mengkontrol perasaan terlebih suke aku kat si riz ni ialah masa konsert 1-5 AF6, aku mmg tengah demam periksa. Jadi terpaksa le buat2 baik sikit time tu. Aku pun belum undi riz utk konsert tu. Kontrol beb jgn tak kontrol. Hehehe. Dlm hati Tuhan jer yg tahu. Pasal dah terlepas cakap punya pasal dan juga hormat hari yg aku periksa. Ngehngehngeh.Tukar stail gelak buleh. Tak pe la kan. Gelakkan diri sendiri. Pastu kan masa konsert ke 6…mmg tak leh control. Nasib le kat rumah cume ade aku dan apak jer. Tak cukup hp… telefon rumah pun aku tibai. Dah la fon rumah aku tu sebenornye rosak. Bising. Ngeng bunyinya tapi aku buat2 dgr jer walopun dpt dgr sikit2 suare operator telefon tu. Yg penting time tu aku dail 13710 09. Hehehe. Byk kali le jugak. Cam tak betul dah aku nie.
Hmm… pas konsert ke6… aku rasa cam makin ramai org cuba nak kondemkan riz terutama kat forum cari tu. Kesian riz. Dia tak tau apa2 pun. Sabar je aku. Pasal tu la aku malas nak join kat sana. Boleh dpt darah tinggi lak aku nanti dok sabar menahan org ngutuk riz. Teruk sgt ke riz tu. Rasanye sume org ada sifat baik dan buruk masing2 cume kita nak mengaku dgn edak jer. Aku penah baca kat mana tah yg riz nie sebenonye bekas pelajar Sek. Agama izzuddin syah kat ipoh tu. Sekolah tu popular tau kat perak maklum la antara sekolah agama berasrama penuh yg terawal kat perak. Aku penah sekolah kat sekolah teknik persiaran brash ipoh yg mmg ler berjiran dgn sekolah tu. Budak2 lelaki sekolah aku mmg sembahyang jumaat kat sekolah tu. Pastu tu dak sekolah aku dgn sekolah izzudin mmg selalu outing kat taman cempaka. Jadinye apa yg aku perasan budak2 izzuddin syah mmg le muka baik compare budak lelaki sekolah aku tu yg kalo ikut lecturer aku dulu…. Budak2 teknik mmg ada mcm2 teknik. Hehehe. Jgn mare ye kalo ada dak teknik yg terbaca aku punya post nie. Tapi masa time aku sekolah teknik…. Sekolah vokasional belum ditukar jd sekolah teknik lagi. Jadi masa tu mmg tak byk sekolah teknik lagi tau. Eh…Nampak beno aku nie dah tak berapa nak mude lagi.hehehe. Jadi apa yg aku nak cakap… aku rasa riz nie mmg ada ilmu agama kat dada die cume bukan le die nie alim ke. Cume utk diri die, aku rasa ilmu agama yg die ada sekurang-kurang boleh la die guna utk die nilai apa yg baik dan tidak baik dan tidak buat apa2 yg seperti dituduh org(lu fikir le sendiri apa org dok ckp pasal riz) dan aku jugak rasa riz nie sesuai le jugak utk dibuat laki.hehehe. eh…bukan aku cakap aku nak die jd laki aku. Riz tu pangkat adik la utk aku. Aku cume dah terangau kat suare die pastu…. mata die pastu…. Hidung die pastu… senyum die… alamak terlebih sudah.hehehe

2 comments:

ina said...

Yaya..
nice writing..
suka Qis baca ;)

Qis letak link blog yaya dalam blog Qis under fairies ek..

sweetyaya@sweetrussyaya said...

thanks qis. Itu luahan perasaan
sendiri. Terlebih syok sendiri.hehehe