Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, December 21, 2008

Misteri

Bercerita pasal benda seram kat ofis sebelum nie....... lupa plak aku sebenarnya ada perkara misteri & menyeramkan telah berlaku kat rumah aku. Sampai skrg aku dok fikir jer....... apa sebenarnya yg berlaku. Siapa???? Orangkah??????? atauuuuuuuu hantukah????? Tapi aku lebih percaya yg ia mmg org. Hmm...... nak tau apa die. Masa lebih kurang 3 minggu aku tak ada kat rumah aku dlm hujung nov hingga pertengahan dis tempoh hari...... aku ada terima sms dr my sis. Dia tanya aku apasal aku tak tutup lampu rumah aku. Dia prasan yg lampu rumah aku terpasang....... terang benderang. Actually rumah aku dan rumah my sis dalam taman perumahan yg sama. Adik die nie saje jer menggatal nak duduk sendiri....... berdikari. huhuhu. Terkejut gak aku coz seingat aku mmg aku tutup semua lampu rumah. Pasalnya masa aku kluar rumah kul 2.30 pg........ aku ingat sgt masa belum pasang lampu kereta...... suasana gelap sgt sampai aku sendiri pun kecut perut. Terus gelabah cari cd org ngaji utk pasang dlm kereta. Apataknyer..... aku teringat pasal citer hantu kat highway dlm bod misteri yg si kimi pepari gi tempek. Dah ler pagi tu aku mmg kena lalu kat gua tempurung tu. Seram2. Tiba2 jer cd ngaji aku tu tak leh pasang...suspen.... rupernye aku tersalah pasang vcd mengaji..... ingatkan hantu maner dok sakat aku time tu.huhuhu.J Bercerita balik pasal apa yg my sis cakap, jadi aku fikir mesti kakak aku salah tgk rumah. Tapi bile aku balik sini....... tak de pun lampu rumah aku terpasang...... pastu my sis kata jiran sebelah rumah aku ada bagitau masa aku tak de die prasan ada org dlm rumah coz ada bau org masak tapi die tak pasti siapa. Suspen betul aku bile tau pasal benda nie. Setahu aku kunci rumah aku cuma ada dua....... satu ada kat aku & satu lagi ada kat anak sedara aku yg mmg aku htr balik kg masa aku tak de hari tu & yg paling penting sekali..... die pun dah cakap die tak ada balik ke rumah aku masa aku tak de tempoh hari. Habis tu sapa ek???? Riso plak aku kalo ada org yg aku tak tahu sapa turut sama pegang kunci rumah aku nie. Aku tak prasan ler plak kalo ade benda yg hilang. So far cam okey jer. Nampak gayanye mmg aku kena tukar kunci rumah sebagai langkah keselamatan. Tapi tu la...... kononnyer sibuk yg amat..... Tapikan benda2 mcm nie mmg kena hati2 kan. Terutama kalo kite menyewa rumah org. Ingat zaman aku blaja dulu..... dok rumah sewa. Tuan rumah tu bagi kunci rumah die kat jiran utk tolong tgk & jaga sebelum rumah tu disewa pd aku & kawan2 aku. Rupenyer org tu ada buat duplicate kunci & masa kami semu dok cuti kat kg...... ada org masuk rumah & curi brg2 kami. Siasat punyer siasat...... ruper org tu punyer keje. Patut x de kesan pecah rumah. Harap benda nie tak berulang lagi kat aku..... seram jugak nie coz kdg2 aku kena dok rumah sorang2.

4 comments:

hariznabila said...

Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri...he3. Yang penting jaga keselamatan dan lebih berhati-hati k..

sweetyaya@sweetrussyaya said...

hehehe. Biaser ler misteri nusantara. Jgn cam rumah org tu dah cam rumah hantu. Cuba teka rumah maner?ngeh3. InsyaAllah org akan jg diri sendiri....ingatlah org yg sayang kita... walaupun tak sayang diri sendiri. Leh agak ayat sapa ler nie.huhuhu. Take care gak.muah

hariznabila said...

i'm speechless...cantik tak umah hantu tu..hik3. Sape ler nak tolong cantikkan umah tu ya..

sweetyaya@sweetrussyaya said...

Nak cantikkan???? Leh jer.... nanti org letak gambo riz.... baru tahu.hik3