Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, November 2, 2008

Seram part 2

Sebelum aku sambung pasal citer seram nie..... semalam pas ambik kereta, my sis belanja kami makan kat restoren nazmir, ipoh waterfront ..... aku yg paksa die belanja sebenonyer..... ahaks. Sebelum tu sempat gak aku resmikan kereta die tu.... kesian my sis..... kereta die diresmikan leh org lain. Nak buat camner..... die masih tak cekap nak bawak kereta apalagi nak bawak area ipoh tu. Apalagi bermaharajalela ler aku. Abg aku lak sporting..... suruh aku yg drive dulu keter tu. Actually abg aku dijemput khas utk menjadi driver oleh kakak ku utk membawa balik keter tu ke rumah my sis. Hmm.... masa kat nazmir.... ade citer lawak.... my bro order mee rebus tapi biler sampai kat meja kami..... yg dihanto oleh mamak tu..... mee goreng. Aku tanyer sapa yg order mee goreng.... sedangkan setahu aku.... 3 org anak sedara aku yg ada kat situ order nasi goreng ayam... my sis order toosai.... aku capati... my bro lak mee rebus. Mula2 my bro tak nak ler makan mee goreng tu.... tapi kemudiannyer maybe sebab die dah lapo.... die pun bedal jer ler mee goreng tu. Tgh2 dok bedal tu tiba2 jer pelayan tu gi dtg nak htr mee rebus plak.... huhuhu..... mee goreng sape lah yg my bro dah bedal tu.hehehe



Ipoh waterfront...... kalo aku kecik lagi..... mmg dah lamer aku terjun kat kolam renang nie...huhuhu

Dah lepas makan..... kami berpecah... my sis, bro & si kembar 2 org tu balik ke kg. Actually my sis & bro mmg keje kat kg. Jadi aku gan my anak sedara sorang tu lak balik rumah aku la...... sebelum balik.... coz rasa awal lagi.... masing2 ingat nak tengok wayang. Sampai kat TGV...... cam x der citer yg best sangat & lagipun kalo ade yg best.... masanyer plak tak sesuai gitu. Lastnyer... kami plih citer Coffin tu.... wah.... ade berani rupernyer kami..... masa tu aku langsung tak ingat pasal citer seram yg berlaku siang tu. Mmg aku target citer nie seram giler.... tapi biler tgk edak ler seram maner pun. Aku rasa citer Jgn pandang belakang lagi seram kot. Wah.... eksyennyer aku. Citer coffin nie berkisar ttg satu upacara yg menjadi kepercayaan org Thailand. Melalui upacara tu kononnyer leh memakbulkan atau mengubah sesuatu. Upacara tu memerlukan org berhajat tu masuk dlm keranda. Gitu ler kesahnyer. Nak tau tgk ler sendiri. huhuhu. Tapi mmg tak logik & maybe pasal tu lar tak terasa seramnyer citer nie walopun ada gak pelakon luar skrin yg terover siap tutup2 mata gan tangan lagi....hahaha..... sapakah itu???? hehehe..... biarla rahsia.





Lepas tgk citer tu, kami terus bertolak utk balik rumah. Tak gi makan pun.... diet beb. Sebelum tgk wayang.... sempat lagi beli tali skipping..... konon2nyer nak skipping utk mengecilkan apa yg patut.... huhuhu. Apataknyer.... hari rabu.... aku ader gi jamuan raya branch ofis kat taiping..... jumpe kawan lamer aku masa kat pj kat situ..... die cakap badan aku dah naik ma........ huwaaaaaaa. Tu yg semangat nak berskipping bagai tu.huhuhu. Okey masa nak balik baru ler terasa suspens...... terus teringat citer siang hari tu. Tak sesuai betul. Tanyer anak sedara aku tu. Nak ikut jln maner.... highway atau jalan lame. Biasa kalo ikut jln lamer..... +- sejam jer.... ikut highway lagi ler cepat. Entah kenapa..... kluar jer dr panggung.... aku trus terasa badan aku cam nak demam..... pelik la plak.... Masing2 ingat nak sampai rumah awal, jadi kami ikut highway la. Adeh la... dan2 tu jugak masa nak lalu kat area gua tempurung tu aku terus teringat citer member aku citer2 seram kat situ. Tak kuasa tau. Dah la sebelum raya tu my fren ade citer pasal sorang mamat motor yg eksiden area gua tempurung tu.... kepala die putus & kepala hancur..... tinggal sikit isi kat bahagian dagu dan org plus highway cume jumpe mata die sebelah jer.... yg lain langsung tak jumpe. Adeh... tak sesuai betul tiba2 aku leh teringat time drive tu. Tapi kami berdua sampai gak kat rumah dgn selamatnyer dlm takut tu. Alhamdulillah tak de apa yg berlaku cume mmg demam aku cam payah nak kebah jer sampai hari nie.

No comments: