Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, November 2, 2008

Seram part 1

Semalam aku pergi ke rumah kakak aku pasal nak teman kakak aku gi ambik krete die yg dah sampai. Sampai rumah kakak aku, dok lepak dulu pasal dia & dua anak sedara aku yg kembar tu pun tak siap lagi. Baru nak siap sumenyer. Lagipun nak tunggu zohor dulu. Dalam sibuk2 tu kakak aku suruh aku gi ke bangunan sekolah tadika tempat die ngajar yg terletak tak sampai 50 meter dr rumah die pasal ada hal emergency..... dekat sangat sebenonyer. Leh nampak dr rumah kakak aku dan boleh jalan kaki pun. Emergency punye pasal terpaksa ler aku gi jugak walopun macam2 citer aku dgr pasal bangunan sekolah tadika die tu. Itupun anak sedara aku teman aku dan kami naik motor ke situ. Dan nak tahu apa yg berlaku?????? Jap sebelum tu...... aku nak stori dulu antara citer yg menarik kat sekolah tadika tu.

Satu hari lepas sume students kakak aku balik lepas habis waktu blajo yg biasanyer habis dlm kul 11pagi lebih, tinggal ler kakak aku sorang2 kat sekolah tu. Biasanyer kakak aku balik pkl 2ptg pasal die selesaikan keje die terus kat sekolah. Lagipun kakak aku tak de assistant coz assistant die asyik berhenti jer. Masa die tgh buat keje die kat meja die tiba2 die dgr bunyi org berjalan menuju ke arah pintu yg terletak berdekatan dgn meja die duduk dan kemudian bunyi pemegang kunci pintu gril dibuka. Biler akak aku tgk die tak nampak ade org pun dan pintu tersebut tidak terbukak disebabkan mmg kakak aku kunci pintu gril tu dan hanya pintu papan saje yg telah sedia terbuka. Masa tu die turut hidu bau wangi. Kakak aku diam jer walopun die dah suspen dah time tu. Die kemudian terdgr bunyi tapak kaki tu beredar dari situ dan selepas itu, die terdgr bunyi pintu dapur sekolah yg terletak di bahagian belakang pulak dibuka.... Pintu belakang tu kakak aku belum kunci lagi kerana kebiasaannya pintu dapur adalah pintu yg akhir kakak aku kunci. Selepas itu..... die dgr bunyi tapak kaki berjalan menuju ke arah die bersama bauan yg semakin mengharum tetapi tidak nampak rupanyer dan bau itu semakin lama semakin kuat begitu juga dgn bunyi tapak kaki yg makin lama makin dekat dan seolah-olah benda itu berada di hadapan meja die. Kakak aku apa lagi ler...... terus baca je la segala ayat al quran yg die ingat dan kemudian benda tu pergi dgn sendirinya bersama bau tersebut. Hmm..... sejak kejadian tu, kakak aku kalo die ada sorang2 kat sekolah die akan pasang kaset ayat al-quran kat sekolah tu. Amacam? Suspen tak citer nie. Aku yg dgr pun dah seram.

Okey.... patah balik pasal kesah aku td. Aku sebenonyer tak rasa apa2 pun yg menyeramkan masa kat sekolah tu tapi biler aku balik rumah..... kakak aku trus tanyer ...... tak ade yg ganggu ke??? Suspen je bunyinyer. Tiba-tiba anak sedara aku cakap tadi die macam ternampak satu bayang hitam atau lembaga hitam sekali imbas yg seolah mengintai kat belakang bangunan..... alamak kecut perut aku apatah lagi bile kakak aku cakap masa die kat luar rumah masa aku dan anak sedara aku ke sekolah tadika tu...... die ternampak satu cahaya berwarna oren turun dr atas bumbung sekolah tu ke tanah... Die cakap die penah nampak yg cahaya tu kemudiannye bertukar menjadi satu makhluk yg menyerupai manusia tetapi bertelingakan kucing dan tidak berkaki..... mak ai..... kalo aku yg nampak sure aku pengsan. Jap.... aku rasa aku penah terbaca tentang makhluk yg menyerupai apa yg kakak aku cakap nie dlm siri buku seram dulu2. Mmg ade la rupenyer makhluk nie..... oh tidak. Tapikan mmg ler seram sekejab jer ataupun mmg aku dah lupe. Lepas gi ambik kereta kakak aku kat ipoh....... aku sempat tgk wayang citer Coffin citer seram dr Thailand lepas tu. Masa dah nak balik lepas tgk citer tu baru terasa seram balik....maklum dah malam & teringat kesah2 seram plus highway area gua tempurung tu.....hua...hua...hua..... saje cari pasal. Sape suruh.

No comments: