Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, November 16, 2008

Antara minat & kagum

Semalam aku hampir2 ler nak melihat budak af perform kat tesco pengkalan coz aku mmg nak gi sana nak cari barang untuk rumah yg dah hampir siap kat kampung tu. Konon nak tgk harga kot murah dan banyak pilihan brand kot. Lagipun dgrnya tesco pengkalan tu tesco terbesar kat perak rasanyer. Tapi biler sampai sana non ado pun. Lastnye hanya sempat makan kat rasamas. Tak dpt nak tunggu dak af perform coz start kul 2ptg kalo tak silap pasal aku nak kena beli gak barang tu dan terus hantar kg hari tu jugak pasal hari isnin nanti wiring dah start nak buat. Nasib baik Riz mmg tak der kalo tak mmg aku gigih gak ler menunggu walopun lagu yg si Riz nie dok nyanyi....... Hanya Sandiwara, Kasih Berubah & Gadis Melayu. Adeh la Riz....... tak praktis lagu lain ke? Bercakap pasal dak af perform tu...... haku sebenonyer teringin nak tgk dak Nadia tu. Tapi tak de rezeki kan. Itupun biler lepas beli barang, haku terus balik kg dan biler sampai kg, my sis ajak aku gi Sri Iskandar ler plak. Adeh.... tak sempat nak rehat. Pastu aku nak balik & sampai rumah aku pun dah malam. Kalo aku tgk dak af perform alamatnyer kul berapa ler aku nak sampai rumah.

Jap........ apa ler yang aku nak stori nie sebenonyer cam lari tajuk jer. Jgn mare k..... aku sebenonyer buat tajuk antara minat dan kagum coz aku cam keliru gan diriku aku sendiri. Ramai beno yang aku suke sampai aku pun tertanyer betul ker aku suke kat orang tu..... orang nie. Kelirukan dan rasa cam perasaan suke tu bukan satu rasa yg spesel....... sume orang aku suke. Jadiiiiiiii...... biler bercakap pasal artis yang aku suke...... aku sampai tertanyer apa beza riz atau lisa surihani nie berbanding artis lain yang aku suke. Dan biler aku dok fikir2 tu..... ceh mengalahkan masalah negara...huhuhu. Jadi aku telah buat satu kesimpulan berhubung rasa suke yang ade kat aku nie..... Bagi aku suke nie terbahagi 2 jenis...... satu minat dan keduanya kagum.

Untuk aku..... minat tu...... perasaan suke yang teramat..... sampaikan aku kalo buleh ler cam si riz tu.....aku nak die kalo nyanyi tu bior ler perfect pastu hensem selalu..... tingkah laku kalo leh nak perfect gak..... rasa riso jer takut die tersalah laku sampai buat org kutuk....... lagi satu rasa menyirap jer kalo ade org kutuk die tapi yang peliknyer aku leh terima pulak kalo pepari, angels gan rianz yang kutuk si riz tu...... pasal aku tahu depa tu kalo kutuk pun kutuk2 sayang..... apataknyer si riz nie pun satu..... dulu gan baju belangnyer sampai naik berbelang mata aku...... la nie aku tgk badan tu cam tak kontrol ler plak..... udah cam teddy bear jer rupenyer.... alamak aku plak yang terkutuk...... ampun riz.... aku nie minat sangat kat ko riz. InsyaAllah ler kalo ko buat album mmg aku beli..... aku cume nak ko berjaya jer & kalo buleh aku nak peminat tegar ko cam aku nie akan bertambah. Wah..... tetiba luahan perasaan ler plak.

Okey.....bab suke yang tahap kagum plak..... aku rasa utk kategori artis nie mmg ler ramai. Tapi itu pun sekadar kagum jer..... hal peribadi depa aku mmg tak campur.....rupe ke..... kurus ke....gemuk ke....sopan ke.... itu gasak depa ler. Yang penting..... kalo die tu penyanyi memang aku suke sore die atau persembahan die..... kalo die tu pelakon.... aku cume suke lakonan die.... itu jer.... full stop. Yang lain mungkin aku ambik tahu tapi ianyer tak langsung menjejaskan emosi aku. Contohnyer cam Faizal Tahir..... bagi aku die antara artis muda yang mengkagumkan aku.... sungguh..... aku suke sore die.... lagu die....style nyanyian die tapi kesah2 die yang lain..... biar ler die dgn dunia die sendiri. Amacam..... okey tak cara aku mentakrifkan antara minat dan kagum nie..... Sesungguhnyer apa yg aku cube takrifkan ini tidak semestinye sama gan korang. Aku ikut kepala aku jer...huhuhu. Tapi sesungguhnyer riz..... malang ler ko dpt aku sebagai peminat. Serba serbi nak perfect.ngeh3

2 comments:

lake said...

gurgurl..

aku tabik spring ler ngan ko..bole karang ayat pjg2 camnih..ko nak jawab soklan spm ke nyah..hiks..

pastu bole lak terfikir menda yg memang kalu aku tak terfikir pun..heheh..tapi aku mmg setuju ler ngan topik ko nih..aku pun suka gak ngan faizal tahir tuh tapi cam ko takde ler aku nak jaga tepi kain dia..tapi kalu riz, sumer aku nak tau..smpai dlm suar kecik pun..ehhh..tersasul..takde ler camtuh skali..muahaha..

erkk..aku ke yg slalu komen kat blog ko ggurl..takde org lain ke..muahaha..seb baek aku rajin kann..kalu tak takde ler org nak tinggal komen bagai..heheh..

ko kena wat shoutbox gak ggurl..senang aku nak lepak situ..muahaha

sweetyaya@sweetrussyaya said...

hahaha lake.....ko pun tau kan aku mmg nak periksa tak lama lagi nyah. Tu yg pjg berjela tu.huhuhu.Eh.... kiter sama la lake. Aku pun suke yg dlm2 nie.erk...huhuhu

Nak buat camner nyah. Ko sorang jer peminat aku...shoutbox tu utk ko yg glamor... haku tak glamor nyah.kesian aku.huwaaaaaa