Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Thursday, January 7, 2010

Hari tua

Hari nie meningkat satu lagi umur aku...... huhu...... semakin kertu....Tadi kakak2 aku buat makan2 yg konon2 nyer surprise tapi sebenonyer x surprise pun....hehe..... ye la.... dah tiap tahun depa mesti buat makan...... jadinyer aku mmg dah leh agak la.... tapi kan agaknyer kalo tetiba depa x sambut tahun nie.....agaknyer ada la bibir org tu mengalahkan mulut cencurut.... moncong aje....hik3. Apa2pun tadi aku dgn muka x malunyer beli kek birthday utk diri sendiri..... tp x tulis apa2 kat situ.....cam malu plak nak tulis kat kek tu..... lagipun aku tahu my sis mesti ada beli kek birthday....jadi kek yg aku beli sekadar utk bagi kakak2 aku makan kek yg aku belanja.... lagi pun kebetulan aku ada keje luar kat tg malim.... jadi aku singgah la beli kek kat Secret Recipe..... Tapikan chocolate strawberry yg aku beli tu tak sesedap chocolate banana yg menjadi fav kek aku.... maybe kek tu dah kepanasan kat dlm krete aku jd rasa sedap tu dah hilang.....sedih...huhu




Nie kek yg aku beli..... kek yg kakak aku beli x de gambo pasalnyer ade tulih nama penuh aku....hehe....x koser aku nak tayang nama aku kat sini

Usia yg semakin meningkat..... x tau la apa perubahan besar yg perlu aku buat. Aku selesa dgn apa yg aku ada & aku hepi dgn hidup aku..... harap segala rasa hepi aku nie akan trus kekal selagi hayat di kandung badan & aku berdoa utk itu.

Hmmm...... keje aku yg sebagai IO mmg byk mendedahkan aku ttg nasib org2 yg telah berubah dlm sekelip waktu....... dalam keadaan mereka bersedia ataupun tidak. Kalo dlm keadaan bersedia...... mungkin rasa perit dan sukar tu agak kurang sedikit. Dan utk tu..... sempena umur aku yg kian meningkat nie....(hik3....ada kena mengena ke)..... ada sesuatu yg aku nak kongsi kat sini ttg kisah yg aku rasa boleh dijadikan pengajaran utk kiter sume.

Dalam tahun lepas aku telah menyiasat satu kes sorang yg mengalami kecederaan kepala. Menyiasat kes tu x la susah mana kerana HRE majikan die mmg aku kenal & kami dah biasa berurusan & kemalangan pun mmg berlaku masa kerja. Kecederaan die agak serius sampai pihak hospital ada hubungi saya mintak dibekalkan tong oksigen disebabkan mereka mmg x leh buat apa2 lagi & die perlu dihantar balik ke rumah bagi mengelak dari terdedah kpd jangkitan penyakit. Alhamdulillah pihak kami mmg dpt bekalkan tong oksigen tersebut. Cuma masalahnyer adalah dr segi penerimaan bayaran faedah yg patut beliau terima...... & sistem pembayaran faedah kami pula adalah dlm bentuk cek berpalang & dibayar kepd nama die sendiri. Disebabkan kecederaan kepala yg beliau alami menyebabkan beliau tidak mampu bercakap & berada dlm keadaan hilang ingatan..... maka segala cek pembayaran yg telah dimasukkan ke dlm akaun beliau tidak dpt dikeluarkan disebabkan tiada siapa yg tahu nombor pin kad atm beliau & kebetulan bank tersebut bukan bank yg mempunyai perjanjian dgn pihak kami yg mana membolehkan penerima faedah mewakilkan org lain mengambil wang pembayaran faedah di bank. Hmm..... kalo diikutkan aku rasa wang tersebut sepatutnya mmg dpt meringankan beban keluarga die apatahlagi isteri die x bekerja..... tapi tu la.... la nie duit ada tp x dpt guna la plak. Mmg kesian. Aku ada cuba nasihatkan isteri die utk ikhtiar dptkan ihsan pihak bank. Tapi pastinyer pihak bank pun ada peraturan mereka sendiri sebgaimana pihak kami jugak. Sape yg nak berjawab dgn pihak audit nanti dok pandai2 but peraturan sendiri kan. Sebelum tahun baru hari tu ada pihak lawyer call aku..... bertanya pasal hal tu & aku ada beritahu ttg peraturan kami. Aku rasa isteri die gi lawyer kot.... hmm....entah apa ceriter skrg nie..... harap2 mereka dah dpt guna duit tu. Kadang2 mmg x terfikir perkara macam nie berlaku kan.... Skrg nie aku rasa mmg la kiter kena bersedia utk menghadapi perkara2 mcm nie. Apa yg berlaku pd org tu dan keluarga die mmg pengajaran yg berguna utk aku & aku rasa uols pun patut ambil nie sebagai satu pengajaran. Belajar dr kesilapan sendiri itu satu yg baik tp belajar dr kesilapan org lain itu lebih baik kan?

No comments: