Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Monday, January 25, 2010

Stori mori

Dah lama x berstori mori & aku pun x tahu nak citer apa sebenonyer tapi aku masih rasa nak bercerita jugak...... haha.... skru longgar gamaknyer.....hehe...abaikan. Biasa la kan..... blog nie ler kekadang menjadi tempat aku utk meluahkan perasaan coz aku nie mmg bukan jenis yg nak bercerite gan org. Maklum ler pemalu..... hehe.... muntah kuning kejab..... haha

Oh ya..... plan aku nak bercuti ke langkawi bulan Feb nanti x kesampaian...... panel hotel tempat aku keje x de kosong...... nasib badan. Pihak management lambat bukak tarikh utk booking hotel sebab tunggu corporate price dr pihak hotel & biler dibukak..... hotel dah penuh plak.... sedih giler. Terpaksa pegi masa cuti sekolah bulan Mac nanti. Harap2 jadi la nanti. Tp agak risau takut kakak aku x free masa tu. Dan disebabkan aku x jd bercuti ke langkawi....... cuti tahun baru cina nanti insyaAllah aku akan ke JB..... jalan2 tp dgn kawan2 je la. Harap2 plan no. 2 aku nie berjalan dgn baik..... haha..... nmpk gayenyer 3 bulan pertama tahun 2010 nie penuh gan aktiviti utk aku. La nie dok sibuk nak training futsal coz ada sukan bagi zon utara ~ perak, perlis, kedah & penang kat taiping sabtu nie. Tak tau la apa yg bergolek nanti....... samada bola ataupun aku..... ahaks. Apa2pun kita hanya merancang tp Tuhan yg tentukan.

Bercakap pasal ketentuan Tuhan nie..... ada stori yg agak menyentuh hati jugak la. Lebih kurang 2 minggu lepas..... aku ada buat appointment utk berjumpa dgn sorang site supervisor coz nak ambik statement die bagi membantu urusan tuntutan faedah seorg pekerja bawahan die. Aku berjanji utk jumpe die di site yg terletak kat Bertam Valley, CH pd minggu lepas hari isnin. Tetapi hari jumaat minggu sebelumnyer tiba2 pekerja bawahan die dtg jumpe saya di pejabat & memaklumkan bahawa supervisor die telah meninggal dunia dlm keadaan ngeri di site bile die yg bermotorsikal di belakang sebuah jentera mesin mengorek tanah yg sedang mendaki bukit telah dilangggar oleh mesin tersebut yg tiba2 mengelungsur lalu jatuh dlm sungai. Mayat die mmg mengerikan la. Aku yg akhirnya telah pergi ke site tu hari khamis minggu lepas pun jd gayat biler aku kena tinggalkan krete aku kat pintu masuk site & kemudian terpaksa naik kenderaan pick up utk ke pejabat tapak yg terletak atas bukit tu. Adeh..... mmg mencabar la. Nasib aku nie bukan jenis feminin terlebih & kebetulan ada org gi teman aku ke Cameron hari tu. Itupun kami dah macam2 fikir..huhu. Tapi biler sampai kat atas tu....terlupa la plak nak ambik gambar. Tapi x pe......nanti biler siap projek buat jalan Jalan Kuala Lipis - Bertam Valley, CH uols yg ikut jalan tu boleh ler tengok betapa tingginyer bukit tu. Dgrnyer projek tu projek pertanian tanah tinggi milik syarikat bawah kerajaan & syarikat tu adalah syarikat yg mendapat kontrak utk meratakan tanah bukit tu gamaknyer.

No comments: