Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Tuesday, July 28, 2009

Citer itu citer ini

Terasa cam byk benda nak citer kali nie........ makanyer jadi ler citer itu citer ini. Hmm...... first.... pasal apa ek??? Lupa la plak. Oh ya.... jiwa kacau..... nak tau pasal apa aku penah tulis yg aku sedang jiwa kacau sebelum nie?? Sebenarnya bukan ler itu kali pertama aku terasa jiwa kacau..... rasanyer sume org pasti pernah alami rasa macam tu..... tapi kali nie utk aku mmg rasa agak kacau la...... bukan apa2 pun sebenarnya..... sume berkait gan keje aku jer. Keje aku sebenarnya menyiasat eksiden claim...... tu la sebabnyer..... aku selalu buat keje luar. Dan apa yg buat aku jiwa kacau...... ada satu claim yg aku siasat rupernya fraud case...... pemohon menipu tapi kes tu telah terbayar...... hasil cdgan aku kpd bos aku..... hmm..... aku pun tertipu beb..... nak buat camner...... pihak hq dpt kesan yg kes tu fraud case pasal si penipu tu punyer ler tamak..... tak puas hati gan bayaran yg die dpt & komplen kat seseorg yg berkuasa la.... & hq buat siasatan semula kes tu....... ha kau apalagi...... dpt tau la yg die sebenarnya menipu. Yg buat jiwa aku kacau..... tentulah apa yg berlaku beri imej yg tak baik utk keje aku...... hmm.... penat beb..... bekejar sana sini....... tapi ini yg berlaku..... mmg sedih sgt. Tapi aku tahu aku berada di pihak yg benar...... kes tu la nie hq cdg nak bawak ke court..... jadinyer utk si penipu tu..... see u in court la yer...... tapi kata pihak hq....... mmg susah jugak nak menang kes tu kalo bawak ke court coz si penipu tak mengaku & die sediakan dokumen yg lengkap & pihak tertentu yg terlibat pun berkomplot gan die. Hmm.... nampaknya kalo kes nie kena bawak ke court..... sure aku kena sapina. Pening2...... selalu aku dakwa org tapi la nie.... aku lak nanti yg kena mennjawab...... jenuh ler...... teringat dulu aku pernah gak kena sapina satu kes pasal claim ditolak & si penuntut tak puas hati..... masa tu kat salah satu court kat mahkamah yg dekat bangunan agro bank kat area dataran merdekatu...... berpeluh sorang doktor tu nak jawab...... yg bestnya pasal depa dok tanya gan doktor..... aku langsung tak jadi dipanggil utk kes tu.....huhuhu. Apa2 pun..... aku ingin positif skrg..... aku tahu aku di pihak yg benar & tak de apa yg perlu aku risaukan. Betul tak?
K..... citer lain plak...... tak de apa pun sebenonyer..... nak share beberapa gambo nie. Jom layan.
Baru2 nie ofis aku ada buat family day kat Hutan Lipur Kuala Woh.... terletak kat Batu 7 Jalan Tapah - Cameron Highlands..... tempat nie agak ke dlm sikit banding gan Lata Iskandar yg pernah aku tulis dlm blog nie dulu. Gambar yang aku ambik nie sebenarnya beberapa hari awal sebelum hari family day..... masa family day.... aku tak berapa ambik gambar pasal dok berendam jer..... huhuhu. Apapun tempat nie mmg agak bersih la jugak kecuali kat kawasan tempat air panas. Adeh la..... geram rasanyer kat org yg tak pandai nak jaga kebersihan awam nie.




Pemandangan di Hutan Lipur Kuala Woh



Dekat gan pondok kat atas tu ada punca air panas..... pihak pengurusan hutan lipur nampaknya sedang dlm usaha menjadikan kawasan kolan air panas lebih baik dari sedia ada

Suke nak main lompat2 kat jambatan gantung nie terutama kalo ada org yg pengecut lalu kat situ.....huhuhu..... cam la berani sgt

Seberang jambatan gantung tadi akan menuju ke tempat di atas nie yg dahulunya adalah dewan pameran jabatan hutan..... sayangnya dah tak dibuka.... tak pasti sebab apa tak beroperasi lagi


Citer seterusnya...... hari nie aku gi Cameron utk investigate kes sorang pengurus kebun bunga..... dan apa lagi...... sempat lagi aku ambik gambo2 & mintak izin kat pengurus tu utk jalan2 kat kebun bunga die tu..... best sgt...... suke sedut udara segar haruman bunga kat kawasan tu.






Bunga yang dah dipetik dan pekerja2 sibuk dok membungkus bunga2 tersebut

Pemandangan di kawasan kebun bunga







Menikmati teh di tea shop Cameron Valley Kuala Terla




K...... banyak nak citer lagi sebenornya tapi malas la plak nak menaip..... lagi pun mata pun cam nak terpejam. Daaa....... Take care.

No comments: