Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Wednesday, July 8, 2009

Nur Kasih Episod 6

Dah nak masuk Episod 7..... aku langsung tak stori pasal citer Nur Kasih utk episod 6 ni. Minggu lepas mmg minggu yg cukup bizi utk aku. Hari sabtu ke penang & hari ahad ke puchong. Hari keje...... jgn cakap la...... mmg aku jarang duk ofis kecuali hari rabu. Rasanyer bukan jer krete aku menjerit mintak rehat...... kaki aku pun turut sama menjerit kalo buleh agaknyer.....

Okey ler...... sebelum aku stori lelebih ttg episod kali nie..... meh layan nie dulu.












credit to pejammata88


Citer nie sebagaimana biasa membuatkan aku sedih..... tak tahu ler.... mungkin aku nie mmg jenis yg sensitif. Tapi aku rasa sapa yg tak sensitif pun pasti akan tersentuh dgn citer nie..... citer ttg kasih seorang isteri..... ttg kasih seorg suami....ttg kasih seorg ayah..... ttg kasih seorg ibu...... ttg kasih seorg abang..... & pengorbanan mereka. Dan aku juga suke gan dialog2 dlm citer..... agak simple tapi menusuk ke hati.

Berbalik ttg citer episod kali nie..... hmm.... semakin menyampah gan si adam (remy ishak)...... tapi adakalanyer kesian pun ada jugak. Adam masih dgn bayangan yg die mmg jahat sejak kecil. Tak tahu la.... mungkin itu jugak antara penyebab die tak berapa nak terima Nur Amina sebagai isteri. Adam jugak nampaknyer cam penakut gak rupernyer.... tak berani juga nak berterus terang gan mak die & keluarga mertua yg die nak ke Australia tanpa nur amina. Ingatkan berani. Kesian nur.... dah lama dpt suami camtu & kemudiannyer terpaksa menipu mak mertua gan ibubapa die jugak pasal ke Australia tu. Suke dialog masa Nur balas kata adam ttg langit gan bumi tu.... menyentuh ke hati. Dan agak syahdu masa aidil mintak maaf kepada nur amina bagi adam gan keluarga mereka kerna perkahwinan adam & nur ternyata tidak adil utk nur. Sian aidil kan..... melihat perempuan yg die suke menderita kerna kahwin gan adik sendiri yg tak pernah nak hargai isteri sendiri. Tak sabar nak tunggu episod minggu nie setelah adam ke australia & Nur Amina plak sambung belajar di UIA kalo tak silap.

No comments: