Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Tuesday, July 7, 2009

Di sebalik pengebumian MJ

MJ.......... seorg insan seni yg hebat. Tapi terus terang aku bukan la seorg pengagum die sangat2. Cuma selepas kematian die...... aku menjadi antara org yg mula tertarik utk mengetahui segalanyer ttg dia....... ttg lagu2 die....... ttg kisah zaman kecik die...... ttg anak2 die...... ttg perkahwinan die....... ttg agama die.......hmm..... mmg segala-galanyer lah. Malah saat ini pun sambil aku menaip di sini...... aku sempat jeling siaran live kat yahoo tu & pasang channel 8tv coz dgrnyer 8tv akan buat siaran langsung jam 1pg nanti utk acara pengebumian dan peringatan nanti. Tetapi tak tahu la samada aku yg tgk tv atau tv yg tgk aku nanti..... huhuhu.

Apa2 pun aku bukan nak bercerita pasal MJ sebenarnyer....... tapi ada kaitan la jugak. Tentang kawan aku sebenarnyer....... kisah die yg beria nak tgk acara pengebumian MJ nie la. Rumah die mmg tak pasang Astro..... jd die beria pujuk husband die pasang astro. Masa tu die ingat pengebumian tu dibuat pd pg tadi jam 10am & cuma astro je la yg akan buat siaran langsung tu. Jadi acara pujuk memujuk tu dah bermula dr hari sabtu kalo tak silap. Mendgr citer die mmg nak buat aku tergelak & kesian pun ada jugak. Kalo ikutkan gaji die..... aku tahu die mmg mampu sangat kalo setakat nak pasang astro tu tapi tu la...... die mmg isteri yg baik..... mintak izin suami. Cuma yg buat aku tergelak tu..... die citer yg die dah pegi dah kedai elektrik tu..... siap dah berjanji gan taukeh kedai elektrik tu coz die ingat husband die setuju tapi tiba-tiba husband die cakap tak buleh..... ajak balik rumah. Kesian die..... malu kat taukeh kedai tu katanyer. Nasib baik la kami mmg kenal & dah biasa gan bini taukeh tu..... dah jd kawan pun. Pg tadi beria aku tlg die godek kat internet guna kawan lain punyer celcom broadband pasal die beria cakap yg pengebumian tu pg tadi. Bukan apa......aku kesian gan die. Tapi tu la..... mmg tak der la pun. Ruper belum lagi...... aku maner tahu. Nasib baik tak terlepas. Tadi aku dah sms die suruh tunggu kat 8tv jer. Nasib baik die tak jd pasang astro kan..... Apa2 pun meh layan lagu nie..... fav aku nie.



You are not alone - Michael Jackson

No comments: