Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Tuesday, April 21, 2009

Cuti-cuti Malaysia









Gambar di atas adalah gambar yg sempat saya tangkap di sekitar Marina Yacht, Lumut









Gambar dari balcony hotel tempat aku & kengkawan mengidap~ gambar Taman Tema Air milik Marina Cove & di belakangnya Marina Island yg sedang dlm pembinaan

Syukur alhamdulillah...... sempat gak aku bercuti akhirnya walopun lokasi punyer ler jauuuuuuuuuuh sangat. hehehe. Jauh la sesangat. Tapi gembira la jugak coz akhirnyer menjadi gak nak bercuti gan kawan2. Selalu sangat plan nak gi bercuti dgn kawan2 tapi asyik tak jadi. Dulu kami pernah plan nak gi ke langkawi tapi x jadi..... jadi kali nie kami plan tempat yg paling jauuuuuuuh sekali. Kalo nak ikut benda tu semua berlaku secara tanpa dirancang dgn teliti pun. Aku yg konon2nyer tensen lepas menyiapkan project paper & exam..... nak gi bercuti kat mana2 & x sangka plak depa semua nak ikut.... biler dgr aku nak gi lumut. Padahal kalo nak ikut..... bukan aku x biasa pergi lumut. Dekat gak la dgn kampung aku. Aku pilih lumut coz aku sebenarnye nak tahu tentang Marina Cove yg telah dilantik menjadi panel rumah rehat tempat aku keje. Ye la panel rumah rehat yg jauh dr perak pun aku pernah sampai tapi yg dlm perak..... x habih jelajah lagi. Camno tu. Jadinye..... gambo2 di atas adalah sebahagian kecil saje gambo yg sempat aku ambik. Aku sebenonyer malas nak ambik gambo. Tapi untuk sape2 yg x pernah menginap di Marina Cove, Lumut...... aku rasa hotel nie mmg sesuai utk mereka yg ada anak2 yg suke benor mandi kolam..... Taman Tema Air tu pasti menyeronokkan mereka tapi untuk org dewasa...... kalo nak mandi pantai..... mmg kena gi Teluk Batik la.... tapi bagi aku..... kalo dah alang2 ke lumut & ada masa lebih...... pergi ler ke Pangkor sekali..... utk aku.... pantai kat pangkor mmg cantik seperti pantai pasir bogak & pantai teluk nipah. Dan bagi aku kalo nak bandingkan pantai teluk batik, port dickson, cherating, teluk chempedak..... hmm...... pantai apa ek kat kawasan hotel primula, kuala trengganu tu & pantai kat holiday inn, batu feringhi.......itu antara pantai2 yg penah aku pegi.... sesungguhnyer pantai pasir bogak & pantai teluk nipah menjadi pantai kecintaan aku...... tapi sememangnyer setiap tempat mempunyai keistimewaannyer & keunikannyer tersendiri dan setiap dr kita mempunyai citarasa yg tersendiri.

No comments: