Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Monday, March 23, 2009

Salam Terakhir

Hari ini aku menerima perkhabaran pemergian seseorang yang aku kenal walaupun tidak lah rapat tetapi sedih mendengar cara bagaimana beliau meninggal dunia. Apa2pun.....Alfatihah untuk beliau. Moga beliau ditempatkan di kalangan orang yg beriman.

Sesungguhnya kita mmg tidak tahu bila.....dimana.....bagaimana ajal kita. Sesaat dari sekrg pun Tuhan boleh saja mengambil nyawa kita. Bersediakah kita untuk mati...... hmm...... entahlah..... Sampai bila2 pun rasanya mmg sukar untuk kita bersedia...... dosa kita kepada Tuhan...... dosa kita kepada sesama manusia. Apa2pun doa dan harapan yang aku selalu simpan di hati aku selama ini......harap sangat hidup dan mati aku tidak menyusahkan orang terutama org-org yang aku sayang. Dan lagi satu......... aku harap sangat kalau Tuhan nak ambil nyawa aku pun...... biarlah aku mati dalam keadaan memaafkan org tak kira apa kesalahan pun dgn harapan moga org-org tersebut memaafkan aku juga. Amin.

Apa2pun hayati ini........................



Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir
Salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang kukenang
Pemergian ku ini tak dirancang

Usah bertanya
Mengapa aku
Mengucap salam
Terakhir kepadamu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya
Salam akhir
Salam yang teristimewa
BersamaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya
Perikemaafan kepadamu

Demi sebuah kenyataan yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya
Salam akhir
Salam yang teristimewa
BersamaNya
Kumemohon keampunan
MelaluiNya
Perikemaafan kepadamu

Andainya aku punya waktu
Masih kuingin
Mengulangi semula
Saat indah bersamamu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku diingatan
Salam ku yang terakhir

No comments: