Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Tuesday, February 19, 2008

Dunia Baru The Movie

Akhirnya dapat gak nak tengok citer DBTM nie. Tapi x dapat nak bawak anak sedara gi sekali la. Kesian depa dok beria ajak gi tgk crite ni. Tak leh nak tunggu depa la pasal depa kat kampung. Aku lak tak balik kampung la plak beberapa minggu ni. Tak pe la. Nanti aku beli VCD movie ni untuk depa.

Crite ni bagi aku memang crite utk bersuka-suka dan gelak. Kalo ko rasa yg ko nak tunjuk yg ko educated & tak layan crite yg lawak2 gini. Baik jangan pegi. Coz mmg ada part yang tak logik. Tapi bagi aku, aku mmg tak kesah. Aku suka. Sengallllll. Memang best la. Jenuh aku tahan gelak. Aku selalu fikir tentu susah nak jadikan satu drama yg panjang berjela kepada satu movie yg panjang tak seberapa agar menjadi crite yg menarik. Terus terang aku ngaku bahawa penulis skrip, pengarah crite ni malah yg lain yg terlibat dlm crite telah berjaya melakukannya walopun bukanlah tahap cemerlang gemilang terbilang tapi berbaloi la dgn tiket yg aku bayar tadi. RM6 je. Murah seh. Part2 yg lawak. Banyak seh. Aku suka part seeker bila si kenchana dok nyanyi lagu tamil pasal nak hilang takut. Habis segala lagu tamil die nyanyi. Kelako betul. Pastu bab si suzana dok gelak pasal nama kumpulan penjahat 'Citrawarna' yang tak macho langsung tu. hehehe. Lawak2. Part opie dgn senyum plastik die pun best gak. Part budak org putih yang nak buang buah durian kat kereta budak2 tu time cermin kereta depan dah tak de. Cuak seh. Part kenduri kawin dgn lagu sepohon kayu tu pun lawak gak. Cuma aku tak berape berkenan bile tunjuk org yg kat kenduri tu nari2 bile dgr lagu tu. Kalo setakat opie dgn adib yg nari aku leh trime la. Tapi yg lain, aku mmg tak de masalah dgn crite ni. Aku mmg suke. Lagi satu, aku suka part opie berterus terang ttg perasaan die pd adib dekat erika. Aku suke dgn mimik muka elyana time tu. Nampak real. Aku rasa elyana seorg artis muda yg berpotensi samada dlm bidang lakonan ataupun nyanyian. Lagi satu... die tahu apa yg die mahu dan jadi diri dia sendiri. Maybe..... secara perlahan aku akan sukee kat die. Ok... go back to DBTM, terus terang.... kalo org ajak tgk sekali lagi pun crite nie... aku rasa aku nak tgk lagi.
Tahniah utk sume yg terlibat dgn movie ni baik pelakon, pengarah, krew dan sebagainya. Aku rasa budak2 dunia baru adalah geng budak universiti yang paliiiiiiiiiiiiiing hot. Bravo.

No comments: