Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Thursday, March 20, 2008

Pertapaan

Lama betul aku bertapa rasanya. Bukan sengaja ok. Kesibukan & keadaan yg tak mengizinkan. Sibuk pasal anak sedara kawin dan kemudiannya aku pindah rumah. Duk sendiri.... Baru hari ni stremyx aku ok. Barang pun tak kemas habih lagi. Nasib baik ada anak sedara yg kebetulan baru berhenti keje temankan aku utk jaga apak. Tahu la kan apak aku buta. First day aku bawak die gi rumah aku, die asyik sesat je dlm rumah. Nak gi bilek air terpegi ke bilek aku, nak balik ke bilek die terpegi ke dapur. Kesian betul. Nasib la bile dah tgh malam, die dah boleh hafal. Bukan apa.... susah gak kalo die nak gi bilek air time sume org dah tido.
La ni duk sendiri mmg selesa banyak. Aku ni mmg dah biasa duk sendiri sejak dulu2 lagi. Tak biasa duk sesak kecuali time belajar dulu. Dan lagi satu, bile duk sendiri nie mmg le senang nak urus. Rajin dan malas sendiri tanggung. Tapi aku mmg jenis pengemas ok. Kepala aku serabut kalo tgk benda berselerak. Tu la pasal... dulu masa dok dgn kakak... geram gak tgk anak sedara suke selerak2 nie. Lagi satu... kali ni leh tgk citer kegemaran aku dgn bebasnye. ngeh3. Apalagi la ni musim Akademi Fantasia telah kembali. Walopun aku mmg kena kontrol pasal bulan depan aku exam ma. Dah dua thn AF ni dipercepatkan rasanya. Jadi dua tahun nie, aku mmg payah sikit nak tgk AF nie. Tapi dlm payah2 tu, sempat gak aku tersuke kat si mila tu. Itupun hujung2. Aku langsung tak tgk dairi AF time tu. Lagi pun masa tu aku tinggal kat rumah kakak. Depa mmg tak tgk dairi kecuali konsert. Kali nie, aku mmg tgk le jgk dairi sepanjang minggu nie. Kalo miss pun pasal hujan... astro meragam..gr...gr...gr.... Tapi aku belum ada calon favourite lagi musim AF 6. Masih baru lagi kan. Tapi kali nie ramai org sekapal layar dgn aku la... Org yop dan yong. Hmm.... seingat aku budak2 perak yg masuk af tak pernah lepas sampai ke final kecuali si liza AF1 tu. Org perak bukan undi ikut negeri le setahu aku. Aku undi mila dulu pun just becoz die adalah mila yg aku suka.... kadang2 aku pun tak tahu apa yg buat aku suke die coz kalo ckp pasal suara... ramai artis malaysia yg mempunyai suara yg bagus. Aku suka die kerana hati aku suka die... aku tak perlu alasan lain rasanya. Menyukai dan membenci seseorg bukan sesuatu yg boleh dibuat atau dicipta sendiri kerana sesungguhnya ia mmg dtg dari hati.
Ok.... cakap pasal AF6 nie, good luck le utk semua 14 org tu terutama buat anak2 perak. Bersemangat la ye weh. Ambik semangat mb dan kerajaan baru perak nie. Harap tidak sekadar indah di pendengaran tapi harus le cantik di pandangan. InsyaAllah kalo aku rajin... aku akan ulas le pasal konsert mingguan tu dan kalo terlebih rajin la plak... aku akan ulas pasal dairi. Tgk le cam ne nanti. Minggu nie tak de apa yg menarik rasanye. Aku rasa minggu nie mcm fokus kat si riz tu je. Serba tak kena je dgn die tu. Kesian die. Kadang2 kite mmg tak sedar perbuatan kite secara tidak sengaja menyebabkan org tersinggung ataupun tidak disukai org. Tiada yg sempurnakan kan. Cuma apabile kita tahu.... kita harus memperbaiki dan membuang rasa ego. Ingatan utk diri aku dan sapa2 yg nak terima.

No comments: