Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Saturday, March 22, 2008

Konsert Pertama AF6

Adeh.... start minggu nie....bile mlm minggu je.... mesti nak kena bertengek depan tv. Camne ye konsert pertama AF6 nie. Macam-macam ada. Ada yg confident..... tapi byk yg nampak nervous je. Komen juri pun mengerunkan.... Kalo aku kena kritik kaw-kaw camtu harus le... mesti aku toriyak.hehehe. Bab pitching ke apa ke aku mmg tak reti walopun kalo ikut salasilah family aku... mmg ramai gak yg terer bab nyanyi2 nie. Apa yg aku rasa dlm jiwa aku la....Mula2 bile diumumkan pasal budak2 af6 nie.... aku mmg sudah tersuke kat si nadia tu. Don't know why... tapi aku rasa muke die manis & nampak kelainan die. Masa kat diari... aku nampak die bersungguh-sungguh. Dan malam nie...nampaknya jatuh cinta pandang pertama aku kat si nadia tu mmg tepat sekali... hep.... bukan jatuh cinta yg bercinta tu ye... tapi maksud aku...aku mmg suke kat suara die. Kalo aku mengundi... pasti aku undi die walopun mmg kalo boleh utk tahun nie... aku tak nak undi sapa2. Tapi aku harap sangat.... ramai org undi si nadia nie.
Persembahan lain yg aku rasa suka... riz dan stanley. Aku suke riz nyanyi tak ikut stail si anuar zain. Entahlah... aku kadang2 tak leh masuk suara anuar zain nyanyi. Bile die buat suara die tu... aku mmg tak suke. Aku suke yg natural ok. Dan aku rasa riz telah menyanyikan lagu ketulusan cinta nie dgn natural sekali. Natural? Maksud aku la... ikut hati aku la... suara yg natural sedap. Hehehe. Pandai2 je aku nie kan. Pasal stanley.... lagu yg die nyanyi tu mmg sesuai le dgn suara tenor die tu. Aku rasa kalo die hensem cam penyanyi asal lagu nie... si josh tu.. mesti ramai yg undi die. Yg lain masa konsert pertama af6 nie... Nubhan....agak surprise... aku ingat sikap cam malu & takut die tu akan rosakkan show die mlm nie tapi tidak rupanya.... Aku setuju dgn ning.... sedap suara nubhan.Toi, stacy & rina pun bagus gak tapi..... tak mampu utk menarik perhatian aku. hmm.... tu la aku cakap..... rasa suka tu bukan leh dipaksa, die dtg semulajadi dlm hati. Yang lain ditahap ok-ok je bagi aku..... kecuali si ika. Adeh.... die mmg tahap teruk sekali. Aku tak tahu camne le die leh terpilih jadi student af. Aku harap die yg terkeluar tapi si yana la plak. Kesian yana... suara die ok apa berbanding si ika tu. Sabo je la. Nampaknya sorang anak perak telah kecundang. Tinggal riz dan naim.... riz ok tapi naim...adeh... harap die improve minggu depan. Buang perasaan takut tu. Apa2pun naim comel cam david beckam. hak...hak...hak...naim...naim...cucu opah sorang nie mmg pak lawak.
Pasal AC Mizal yg jadi pengacara.... not bad la... boleh diterima la berbanding die jd pengacara ac di sini tu... Aku mmg tak berkenan. Untuk AF nie... aku rasa die akan semakin baik di konsert af yg seterusnya. Lagi pun boring gak dgn aznil tu coz kadang2 die cam bias je dgn budak2 af tu. So far dgn ac mizal nie.... aku tak nampak die cam bias. Pasal pengkritik mlm nie.... sumenye garang ma. Tak macam AF5... kurang2 kak gee tu berlapik la jugak die ckp. Ning nie boleh tahan la jugak.... Tapi bagus la utk student tu supaya depa nanti lagi bersungguh pas nie. Keseluruhan tentang konsert nie... aku rasa cam tak meriah. Penonton live tak ramai rasanye... Aku rasa dewan mppj tu tak penuh le pasal tak de pun tunjuk bahagian seat atas cam biasa. Mesti kosong kat atas tu... Ala astro nie pun satu.... bagi le tiket free... tak yah jual. Tak pun jual RM10 je... Nie sampai RM20... Kalo gi isi minyak kereta lagi berbaloi. Ye la... aku pun teringin gak nak tgk live sambil2 leh pekena nasik kandar kat medan selera tak jauh dari kelab syabas tu.... Rindunya nak makan nasik kandar kat situ. Sedap hingga menjilat jari. Kari kaw punya.

No comments: