Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Monday, January 31, 2011

Hati

Hari nie..... aku agak bersemangat utk menulis..... tak tahu atas sebab apa....hmm.... entah.... mmg x tahu..... pelik kan.... mungkin sebab aku rasa.... aku nak meluahkan apa yg aku rasa..... tapi apa yg aku rasa sekarang nie????.....hmmm.... aku tak tahu sebenarnya..... bercampur-campur.... ibarat kuah pelbagai jenis kuah rempah yg dicampur oleh pelayan kat kedai mamak.... kari.... kurma... haha... apa lagi ek... macam2 ada la.... bile makan... pergh..... mmg menjilat jari... hehe..... apa yg aku merapu nie..... layan kan je la.... tapi nasi kandaq mmg sedap..... huwaaa.... rindunya nak makan nasi kandar nordin....hik2

Oh ya.... sehari dua nie aku mmg agak sentimental..... x tau la sebab apa.... mungkin ada skru yg longgar dlm kepala aku nie... hehe.... tapi aku mmg percaya.... setiap org kat dunia nie.... mmg pasti akan ada rasa sentimental nie dlm diri mereka.... cuma antara nak mengakui atau tak sahaja..... & ramai org mmg agak malu utk mengakui..... pelik kan..... hmm.... ada ke org yg x pernah menangis kat dunia nie..... rasanye cam x de kan...... bagi aku menangis tu pun..... adalah sesuatu yg sentimental.... walopun utk perkara seperti kematian..... bermakna kite sensitif utk perkara yg berlaku di sekeliling kita...... betul tak.... kalo korang rasa x betul.... tak kesah la.... x rugi apa2 pun utk aku..... tapi nie utk korang.... layannn

hati
apa yang ada pada dirimu
sukar untuk ditafsir
pada mata kasar yang melihat
bahagiamu
sengsaramu
ikhlasmu
dustamu

untuk apa kau bersembunyi duhai hati
disebalik selimut wajah
yang membalutimu
andai derita rasamu
tidak mampu utk dikongsi
bahagiamu utk dirai
ikhlasmu tersalaherti
dustamu memakan diri

No comments: