Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, June 6, 2010

Lagenda Budak Setan~Kata aku

Hari nie akhirnya dpt jugak aku tgk citer Lagenda Budak Setan kat GSC Ipoh Parade walopun plan asal aku nak tgk minggu depan masa turun kl.... ye la kebetulan aku stay kat The Zon, Jln Ampang..... dekat jer gan KLCC..... kalo nak jln kaki pun boleh. Tapi tu la..... tak sabar plak rasanyer nak tunggu minggu depan. Jadi redah jer siang tadi walopun dlm keadaan x berapa nak sihat. La nie pun rasanyer nak telan jer Panadol soluble..... tarik selimut...tido. Tapi tu la sebagaimana aku x sabar nak tgk..... camtu la jugak camner x sabarnye aku nak bercerita ttg filem nie.

Pertamanya..... apa yg aku nak komen..... pasal lakonan lisa surihani.... aku rasa filem LBS nie antara lakonan terbaik Lisa. Bukan pasal die pelakon yg aku mmg minat..... tapi.... hmm...aku rasa sape2 yg nak komen pasal lakonan Lisa..... mereka perlu tgk semua filem atau drama lakonan die....termasuk drama yg agak top - Adamaya. Kalo sebelum nie, aku sering beranggapan yg Lisa nie sorang yg happy go lucky coz kurangnya penghayatan die dlm watak yg sedih tp utk LBS.... part2 sedih dlm citer nie masa ayu berpisah gan kasyah bila kasyah nak pergi buat research...... masa mak ayu sakit...... masa ayu bercerita dgn suzana ttg dia yg terpaksa berkahwin dgn azmi & terpaksa tinggalkan kasyah...... masa bergaduh dgn azmi.... sememang lisa menunjukkan peningkatan lakonan yg ketara....bagi aku....kesedihan & kesengsaraan ayu tu terasa utk aku. Dan aku x hairan kenapa ada ulasan dlm surat khabar yg turut memuji peningkatan mutu lakonan lisa dlm LBS. Dan x lupa..... dubbing yg lisa buat utk watak emilia pun agak menjadi..... x terasa janggal. Congrate lisa. Cuma ada dua perkara yg aku tak suka ttg lakonan lisa dlm LBS..... part azmi gan ayu lepas accident yg muka ayu berbalut..... hmm.... patutnya part tu tunjuk kat wad hospital saje & bukannya atas kerusi roda.... mmg nmpk kelakar time tu. Dan lagi satu...... watak ayu yg dipegang lisa terasa amat la sekejab..... tak puas tgk. Tapi dua2 tu bukan salah lisa kan.

Lakonan Farid Kamil utk citer nie..... hmm....mmg x byk beza dgn lakonan die dlm filem yg lain kan..... aku cam boleh hafal beberapa style die yg sama dlm beberapa buah filem lakonan die yg lain.....jadi malas nak komen pjg2. Kalo x de yg baik utk bercerita..... lebih baik tutup mulut..... opss.... bukan tutup mulut tp x yah taip apa2. Lgpun tadi.... aku sempat tgk DVD Semerah cinta Stilleto pas balik dr tgk wayang tadi. Nanti la aku ulas pasal citer tu.

Que Haidar...... memegang watak azmi iaitu antara watak yg membawa kekuatan kpd citer nie. Tak perlu dipertikaikan lakonan die..... mmg hebat kan..... cuma mcm pernah tgk je kan..... die pegang watak yg camtu.

shikin...... pemegang watak emilia..... watak yg berat jugak sebenarnya. Tapi tu la.... utk aku... feel tu kurang..... mungkin sebagai peminat lisa..... secara x sengaja.....terbuat perbandingan..... x adil utk die sebenarnya.....Namun sebenarnya sebagai pelakon baru..... bagi aku.... die ada potensi..... cuma tu la watak emilia tu agak berat utk dipegang olh seorang pelakon baru seperti dia. Nak tau tak..... aku asyik terfikir.... kalo la watak emilia nie diberi pd fazura...... kan lebih baik. Lagipun mesti x timbul pasal warna kulit ayu yg bertukar jd gelap bila jd emilia. Pasal kecantikan dia nak dibanding gan lisa..... aku x nak komen. Kecantikan nie satu yg subjektif..... x sama di mata setiap org.

Fazura...... sebagai katerina. Aku tahu watak nie mmg wujud dlm novel LBS..... cuma dlm versi filem nie terasa apabila terlampau byk watak yg nak dimasukkan..... mmg terasa agak hmmm..... x tau nak bagitahu apa..... mungkin kelam kabut..... dan terasa hmm..... mudahnya nak jatuh cinta kat org.Tapi itu bukan salah Fazura..... dia telah melakunkan watak Katerina dgn baik.

Filem LBS ~ berapa bintang dr aku...... hmmm.... aku malas nak bagi bintang2 nie. Bagi aku....aku mmg boleh layan filem nie & bercadang nak tgk balik bile turun kl nanti. Lagipun cinematographic citer nie mmg menarik dan cantik. Dan lagu bila cinta versi lelaki gan perempuan tu mmg sesuai gan citer nie. Lagu yg rancak masa kat kolej tu pun best jugak. Ai likeeeeeeee.

No comments: