Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Monday, October 27, 2008

Ular

Hari sabtu (25.10.08), aku balik kg coz nak jemput apak aku yg ada kat kg dan jugak nak teman kakak aku gi ipoh. Masa sampai kg, aku gi parking kereta aku kat tempat letak rumah kosong yg terletak sebelah rumah kakak aku. Aku sampai situ dlm pkl 12 tghhari lebih & sementara tunggu kakak aku balik dr meeting, aku lepak jer kat rumah. Bile kakak aku balik dlm kul 2 petang lebih, kami pun terus bersiap utk ke ipoh. Bayangkan kakak aku janji dgn jurujual kereta die jam 3 ptg tapi kami masih lagi ada kat rumah. Apalagi aku pun jalan menonong ke kereta aku tanpa tgk kiri kanan dan biler aku menunduk ke kaki aku coz nak melangkah longkang ......... mak datuk..... uols..... tinggal selangkah jer uols dr tempat aku berdiri...... seekor ular hitam sedang menyusur menghala ke arah kereta aku..... kepala ular tu naik uols....cam nak pengsan aku...... Aku kan fobia dgn ular nie. Sedangkan kalo ada gambor ular dalam surat khabor, mag atau yg sewaktu dgnnya pun...... mmg aku tak akan selak page yg ada gambor tu dan kalo aku tak tahu...... mau tercampak surat khabor atau mag tersebut pasal aku terkejut. So, bayangkan ler camner rupa aku time tu. Dulu2 aku selalu fikir, agaknya kalo aku jumpe ular secara live...... mati atau pengsan kot aku nie. Tapi bile dah terjumpe ular tu..... mati tak ..... pengsan pun edak..... menjerit je la keje aku. Aku rasa ulor tu pun terkejut kot dgr aku menjerit histeria..... huhuhu..... tu pasal ulor tu lari ke arah kereta aku. Nasib baik ler kepala ulor tu tak menghala ke aku.... dan paling nasib baik sekali....... nasib baik aku tak terpijak ulor tu. Kata kakak aku.... ulor tu salah satu jenis ulor tedung tapi ular tu tak akan patuk kite kecuali kalo kite terpijak die... huh.... seram sejuk aku tau tak..... terus aku tak berani gi ke kereta aku. Terpaksa ler kakak aku drive kereta aku kluar dr tempat parking tu.... Dan yang paling haru sekali...... ada ke patut anak sedara aku cakap suara aku cam suara kucing masa menjerit sebut ulor tu..... isk.....isk..... sia-sia jer aku praktis suara seksi sejak batuk gan selesema nie.... Dan malam tu..... aku bising suruh anak sedara aku tutup segala lubang kat rumah tu pasal takut ulor masuk....huhuhu

No comments: