Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Thursday, October 23, 2008

Macam-macam

Lama tak berupdate blog nie kan......... sibuk sikit & lagi pun aku balik kg htr apak & anak sedara aku dan pastu gi kursus. Rasa seronok balik kg coz rumah yg aku & kakak aku kongsi sama2 tu dah hampir nak siap. La nie tinggal nak cat dinding jer. Huh.... pening pilih kaler. Bermacam-macam kaler sampai anak sedara aku cakap cam kindergarden.... huhuhu. Trend sekarang kan. InsyaAllah sebelum raya haji leh duduk kot. Actually rumah tu kami buat utk kesenangan apak pasalnyer rumah lama kat kg tu bagi kat kakak sulung..... ikut wasiat arwah mak dulu coz kakak sulung aku tu mengalami giler meroyan...... tak lame pas die giler meroyan...... suami die pulak meninggal. Rasanyer mmg wasiat arwah mak tu tepat sekali. Cume kesian kat apak..... tak de rumah yg selesa utk die tinggal kat kampung. Nak tak nak...... terpaksa ler die duduk dgn aku skrg nie. Apataknye......... sejak +- dua tahun lepas, biler dua2 belah mata apak tak mampu melihat lagi selepas lebih enam bulan die buat operation mata..... sukar utk apak bergerak. Aku dan kakak aku kemudian buat keputusan utk buat rumah yg design die dpt memudahkan apak utk berulang ke bilik air tanpa bantuan sesiapa. Ye la.... kalo die nak ke toilet tgh2 malam..... tak la susah sgt. Lagipun apak aku tu mcm masih belum lagi terima kenyataan yg mata die dah tak nampak. Tongkat yg aku bagi kat die tu..... bukannye die nak guna. Sampai selalu sgt kepala die terhantuk kat dinding. Aku pun tak tahu nak buat macam mana lagi. Dan harapnye apak happy dgn rumah yg aku dan kakak aku buat tu nanti.

Hmm.......... pasal kursus...... Thanks to kak izzah yg jadi penunjuk arah melalui telefon. Nasib baik akak ada.... kalo tak sure aku sesat.... aku mmg tak penah drive sendiri & sorang2 ke Kuala Selangor. Adeh la..... punyer ler cemas..... nasib baik aku nie jenis dah biasa keje cari tempat org & tgk peta.... kalo tak tak tahu ler. Lain2 pasal kursus tak de apa yg menarik sebenonyer kecuali tempat tu..... De Palma..... byk beruk....monyet atau yg sewaktu dgnnyer..... yg lain...... ten teren....teren....huhuhu..... kursus Bahasa Tamil. Huhuhu.....berbelit lidah aku nak bercakap Tamil tau..... adeh ler.... Bahasa Inggeris yg belajo bertahun-tahun pun tak pandai2.... ini kan plak bahasa Tamil yg baru belajo 3-4 hari nie. Pening teman. Apa2pun aku nak bagi something utk korang dgr.....huhuhu.... tapi kena pasang kuat2 kalo nak dgr..... huhuhu



Tamil Song -

Nie lagu Tamil yang disumbangkan oleh kami...huhuhu


Dan hari nie.... kat ofis aku...... masing2 sibuk cam kenduri. Actually esok ofis aku nak buat jamuan raya & sume pakat utk masak sendiri jer kat ofis. Hari nie dah start masak sikit coz jamuan raya tu pagi. Byk gak menu..... laksa... lemang jagung... rendang ayam... bihun sup, ketupat, kuey teow goreng, nasi goreng, satay, kuah kacang, yong tau fu dan biskut2 raya. First time.... ofis aku buat dgn begitu beria-ia sekali jamuan raya. Siap jemput satu deret bangunan kedai tempat ofis kami beroperasi & kebetulan ade beberapa gov ofis kat deret nie pastu jemput branch ofis seluruh Perak. Okey.... nie aku nak tempek gambo masa sesi memasak siang tadi.


Rendang ayam....... cuma santan tak masuk lagi. Hmmm.... dak ofis aku mmg leh jd chef wan




Bold

Yang dalam periuk nie plak...... sup tulang utk dimakan bersama bihun


Daun sup dgn bawang yg digantung kat pantry...... cam restoren le plak...huhuhu


No comments: