Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Thursday, July 17, 2008

Tahniah Riz and Angels




TAHNIAH RIZ & ANGELS

HANYA SANDIWARA


JUARA C30 UNTUK KALI KE 9




kredit ti RizFc

RIZ and angels …….. tahniah coz Hanya Sandiwara menjadi juara carta C30 sebanyak 9 kali dan naib juara carta Era sekali. Hmm…… betul ek? Aku nie terlost la plak. Positif ler kan. Anggap jer la….. Hanya Sandiwara dah banyak kali juara…..pasal tu aku dah tak terkira. Boleh gitu…..hehehe. Apa-apapun aku harap perkara yang baik2 tentang Riz nie berterusan sampai biler2. Biar ramai bukak mata sikit. Hmm…… lagi satu tuk Rianz kat forum cari tu. Aku respek gan u all la……. dalam meroyan pasal RIA tu……. U all kluar gak dgn satu idea yang bagus pasal dinner show Riz gan Nadia kat Singgahsana Hotel tu. Hopefully dinner show berjalan dengan baik dan menggembirakan sume orang. Hmm….. sayang aku tak dpt nak join coz keadaan yg tidak mengizinkan. Ikutkan hati mmg ler teringin bebenor nak tgk Riz secara live. Harus aku terpengsan gamaknyer kalo ler jumpa die secara live. Hahaha….overnyer.


Oh ya….cakap pasal Singgahsana Hotel nie mmg ada sesuatu yg agak sentimental untuk aku. Masa aku keje kat PJ dulu…… kalo bulan Ramadhan….. mmg tempat tu akan jadi pilihan aku and kawan2 ofis yg kamceng berbuka puasa bersama. Bukan ler tiap2 hari tapi sekurang-kurangnyer sehari mesti ler ada. Best berbuka puasa kat situ pasal menunyer mmg makanan melayu. Banyak pilihan lak tu pastu ader kumpulan nasyid Rabbani. Camtu lar gak gan bulan Ramadhan tahun 2004. Tahun tu puasa lebih kurang pertengahan oktober sampai pertengahan November. Hmm…. Aku mmg ingat sangat puasa tahun tu. Last day keje sebelum cuti utk sambut raya Aidil Fitri – 10.11.04, arwah my best friend suruh aku tunda balik kampong pd 11.11.04 coz die nak aku join die dan kawan-kawan lain bukak puasa kat Singgahsana Hotel. Aku cakap tak boleh pasal aku dah beli tiket untuk balik kampong pd 11.11.04 dan lagi pun biasa la biler merantau nie…..biler nak sambut raya jer….. feel nak balik kampong cam terover la plak. Jadinyer mmg 10.11.04….. aku mmg ler salam2 dan mintak maaf gan die gan kawan2 yg lain. Arwah pun sempat hadiah aku telekong sembahyang pasal aku kena pindah Perak 1.12.04. Die cakap die bagi awal coz die kater aku leh guna time sembahyang raya. Dan 11.11.04….. tahu tak…… masa aku dlm bas dan bas mmg dah nak jalan…..aku dpt tahu arwah meninggal dunia secara mengejut sebab darah tak naik ke kepala dan disyaki berpunca dari stress. Hmmm…. Aku tak nafikan masa kat PJ…keje tahap terlampau banyak. Aku trus tak jadi balik kampong masa tu dan tunda esok harinya. Hmm….. arwah mmg berjaya menahan aku balik kampong pd 11.11.04 tu tapi sayangnyer bukan pasal untuk berbuka puasa gan die kat Singgahsana Hotel tu tapi sebaliknya untuk melihat die disemadikan. Huwaaaaaaaaaaa……sedih giler aku…..lebih2 lagi bila kawan2 yg lain dok cakap yg arwah mmg sering tak pernah lupakan aku….. kalo kawan2 lain ada baik punyer program….. die mesti pastikan aku tak dilupakan. Sedihkan…… biler kita tidak sedar ada org sayang kiter terlalu banyak semasa hayatnya atau di sisi kiter dan kiter hanya tahu lepas die dah tak ada. Apa2 pun aku redha dan ada sesuatu yang aku blajar dari apa yg berlaku…..hargai erti persahabatan dan hargai setiap orang di sekeliling kiter walo siapa pun dia….apa pun dia….camner pun dia….. dan apa2 pun aku mmg menghargai RIZ yg berada di sisi aku sekarang…. hehehe ....overnyer aku. Hmm..... tak larat nak sedih2 ok. Aku harap Riz terus berjaya mencapai impian menjadi recording artiste dan dimurahkan rezeki. Walopun aku tahu.....jalan ke arah itu mmg sukar tapi pastinya aku akan tetap di sini menyokongmu Riz.

No comments: