Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Sunday, July 6, 2008

Fobia

Minggu nie duk rumah lagi aku. Plan mmg nak gi jalan2….window shopping kurang2 tapinyer tak jadi. Apataknyer……aku terfobia sikit nak naik kereta. Terpaksa ler dok rumah. Hari khamis hari tu…… aku kena travel ke CH lagi sekali sorang2. Hujan lak hari tu. Member suruh kansel….gi hari jumaat. Aku pun pening fikir…..nak kansel ke tak. Tapi hari jumaat….. aku dah ader appointment nak jumpe org lain kat ofis belah petang dan pagi jumaat tu ader appointment lain kat luar ofis. So kalo aku kansel gi CH hari khamis….. aku kena gi saner hari jumaat jugak. Tak boleh tidak. Kalo tak….jenuh ler nak berjawab gan bos. Bos aku la nie dok pening nak kejo KPI sesajer. Dan dengan kemalasan….. aku gi ler jugak ke CH. And…… ini ler aku nak cerita apasal aku terfobia sekejab nie. Aku sebenonyer mmg dah biasa drive ke saner sorang2. So kalo jalan korner baring…..maut nie…..aku mmg dah tak berapa nak heran……. Silap2 dalam korner2 tu pun aku leh tertido tau…… tak kira ler jalan baru atau jalan lama. Terutama time petang2 nak balik. Aku mmg tak suker nak tido saner walopun mmg boleh kecuali kalo ader court case…… terpaksa ler tido. Terpaksa beb…. Nanti majistret lak yang kena tunggu aku. Kalo tuan majistret murka……camner? Ok…..cakap balik pasal perjalanan aku ke CH, masa tengah korner baring tu ler…..entah camner…..tiba2 kereta yang aku drive leh terbabas masuk lorong sebelah kat satu selekoh. Maybe disebabkan jalan licin pasal hujan dan tayar aku membuang. And diburukkan lagi bile aku pandang depan………makkkkkkkkkk………loriiiiiiiiiiiiiiiiii. Weiiiiiiiiiiii……dekat sangat dah lori tu dgn krete aku.....nasib baik aku tak panic and lori tu pun tak ler dipandu laju. Tapi yang pastinyer………… nasib ler krete aku tu ader power stereng. Secepat kilat aku pusing stereng. Hmmm….. tak terkata aku. Aku tahu lorry driver tu marah aku……tapi masa kereta aku gan lori die hampir bertembung……. Driver tu pun tak sempat nak hon. Pastu die baru hon kuat2. Aku cume tgh gune back mirror jer. Adeh…..sori….aku pun mmg marah diri aku sendiri yer. Tapi masa tu aku tak tertido k. Itu aku confirm. Mmg nyawa aku masih panjang. Alhamdulillah.
Lepas settle sume keje aku…..so aku pun bertolak balik….. and sekali lagi….. aku hampir accident lagi. Kali nie kereta aku terbabas pasal tayar membuang rasanyer. Ye la……hujan tak henti2 dan air bertakung. Aku masih terbayang camner kereta aku menghala ke divider jalan dan longkang tepi jalan tu. Adeh………… Dan aku cume mampu berisytifar dan pusing stereng kereta sedapat mungkin. Aku rasa aku tak ngantuk………… sungguh………. Aku cume mungkin penat. Pagi tu aku cume makan roti bawang dan minum Nescafe. Lunch tak sempat nak ambik……….Terkejar ke Hotel Rosa Pasadena coz depa dah tunggu aku…….tiga tempat appointment aku hari tu……lepas settle kat situ…….. Customer nak belanja aku makan……..tapi perut aku dah masuk angin…….. tak lalu nak makan and biler die paksa gak……… aku cume minum milo and makan sandwich jer. Mungkin sebab tu la kot…..aku kepenatan sikit. Tapi tu laaa….. mmg aku terfobia sikit. Terus appointment luar ofis aku utk hari jumaat……aku kansel. Hari isnin…. Nak tak nak kena gi gak nie. Adeh……… rasanyer minggu nie kena lagi gi CH nie. Lagi adeh…… camner nak hilang ngantuk masa drive yer???? Peliknyer jalan korner baring pun aku leh ngantuk……. Jalan lurus jangan cakap la.

Okeylah....... untuk rehatkan mata.......tengok ler sesuatu yg hijau. Gambar scenery kat ladang teh yang sempat aku ambik masa gi saner. Actually..... aku teringin nak main2 air bukit kat celah pokok2 teh kat situ sambil duduk atas batu-batu besar kat celah2 tu. Cantik sangat tempat tu..... i like tapi aku tak sempat nak ambik gambar tempat tu. Hmm.... aku nie mmg jenis yg suker tgk scenery yang indah..... tu pasal agaknyer aku teringin sangat nak gi swiss. Adeh..... biler la yer.


Bayangkan aku meredah tempat nie bawak krete sorang2.........hmm.....kalo tgk badan aku yg comel ini mesti org tak percaya......... i'm superwoman.....ngehngehngeh.....perasan....jap.....aku tak lalu jalan tu la....hehehe





Nampak tak yg bumbung hijau tu........... kilang tu....aku gi situ la






Okey......ini jalan yang aku betul2 lalu.....masa kat sini....baru lepas hujan





Nie barang yang sempat aku borong kat saner......aku mmg hantu asam..... terutama dried strawberry.... tapi buah strawberry mentah tu....edak ler...... kena cicah coklat kot.....cam Datok Siti suke tu...hehehe...tak kuasa aku....hmmm....dgrnyer Datok Siti mmg ader rumah kat CH

Masa balik...... ader setengah tempat memang tak nampak jalan..... cam bawak krete atas awan jer

Okey ler...... setakat nie jer. Nasihat aku..... berhati-hati di jalan raya utk korang dan aku jugak.

No comments: