Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Thursday, December 27, 2007

Anak halal


Anak halal.....aku terbuka hati nak tgk crite ni lepas baca byk komen positif ttg filem ni dr org2 yg telah menonton filem ni. Jadi.... dgn rasa x sabar, aku ambik keputusan utk tgk crite ni kat panggung dari tunggu vcd cam selalu. Dan akhirnya setelah menilik.... 25 dis adalah tarikh yg
paling sesuai utk aku tgk crite ni. Dan seterusnye di panggung.... apa yg berlaku kat aku. Hmmm.... awal2 crite lagi dah buat aku sedih tau...benci osman ali ni tau....buat aku meleleh je.
Sedih tau tgk camne putra leh terpisah dgn bonda die... hehehe...nampak sgt aku ni berjiwe sentimental. Tak kisah la tu.... tapi aku mmg menghayati crite ni. Segala rasa ada kat aku masa tgk crite ni.... sayu... sedih... geram....marah...suka.... sakit hati....kelakar...kesimpulannya macam2 rasalah. Tak dinafikan masih ada kelemahan di samping nampak agak ganas tetapi sume tu adalah begitu logik utk dikaitkan jln critenya yg mmg menarik dan lakonan mantap semua pelakon seperti farid kamil, maya, fasha, raja farah, bront,adiputra,rosyam, zulhuzaimy, fauzi,jehan, mislina, fizz fairuz, kartina aziz, remy ishak, ahmad tarmimi & aziz sattar. Crite ni menjadikan aku merasakan setiap watak dlm crite ni penting. Bagi aku.... tiada istilah tempelan utk mana2 watak dlm crite ni. Ayat2 yang digunakan dalam crite ni pun bersesuaian dgn setiap watak. Lagu2nya pun sedap. Hmm.... lagi satu... crite ni mmg byk gaduh2 & kelihatan seolah ganas tetapi semuanya ada pengajaran seperti makna sebuah persahabatan (ceh...cam jiwang lak... tapi aku mmg jiwang pun..ngeh..ngeh..ngeh...) dan jgk antaranya masa dekat nak habis part rosyam nor(hisham) dgn farid kamil(putra). Masa tu.... rosyam baru tau yg farid kamil tu adalah anak dia. Hati aku time tu dok kata..... sesungguhnya apabila ingin membuat kejahatan itu.... berfikirlah..... kerna mungkin org2 yg kita sayang akan mendapat akibatnya dari perbuatan kita. Ceh... sempat lagi kan. Apa2pun tahniah utk team anak halal. Kalian membuatkan RM8 oppp.... RM24(termasuk 2 org anak sedara) yg aku keluarkan utk menonton filem ini begitu berbaloi. Aku rasa teamwork kalian yg terlibat dlm filem ni mmg hebat. Bravo. Untuk yg bakal menonton atau yg telah menonton.... kite lihatlah filem ini dari sudut pengajaran di sebalik keganasan yg wujud dlm crite ni kerana mengikut pandangan saya.... terlalu byk kisah kehidupan hari ni berpunca dr masa2 lalu yg tragis... bersyukurlah kepada Tuhan atas segala apa yg kita terima dlm kehidupan kita hari ni tak kira bahagia ataupun derita.

No comments: