Lagenda Budak Setan The Series Slideshow

Monday, March 22, 2010

heloooooooooo

helooooooooooo.......... Lama x berstori mori. Tak de apa yg best utk dikongsi. Plan bercuti aku ke langkawi tunda bulan April nanti. Jadinya bertapa je la kat sini.... huhu....nasib badan. Tapiiiiiii...... ada stori ala2 sengal...... menarik.....tertarik..... hmm..... sebenonyer x tau ler menarik ke tidak. Last week..... aku kena sapina ke mahkamah utk satu kes kat mahkamah seksyen...... ambik ko.... selama nie selalu jadi PO jer..... itupun PO masa mention case jer.....la nie jd saksi. Mula2 aku fikir kes x la serius mane pun. Jadi aku prepare seadanya saje. Pihak lawyer pun tak bagitau aku secara terperinci dan x guide aku camner nak jawab nanti. Dan nak tahu apa yg jadi kat mahkamah tu???? Apalagi disebabkan x prepare bebetul...... gelabah la jugak. Yg tak lalu tu......... aku nie jenis yg cakap laju..... payah betul nak kontrol mulut aku supaya bercakap sebutir-sebutir..... adeh..... rasa cam apa yg aku nak cakap ada yg tercicir. Dah la lawyer pihak plaintif pulak bila aku habis cakap jer dok tanya tanpa henti. Adeh.....sampai tuan hakim tegur suruh cakap perlahan-perlahan. Tensen. Camner la rupernya kalo kes yg berat2 tu...... jadi saksi pun dah pening..... kalo jadi OKT mau pitam rasanyer. My fren yg penah jd PO masa mention case bagitau ada director yg jd OKS sampai terkencing seluar kat dlm court....huh...malunyer kan. Aku ingat lagi..... masa aku keje kat PJ....... pernah gak kena sapina tapi kemudian tak kena panggil masa kat court coz depa dok soal jawab gan saksi utama iaitu sorang doktor. Berpeluh doktor tu menjawab. Bile bersembang gan dia lepas bicara tu...... dia cakap bertuah aku tak kena panggil....dia mmg dah seram sejuk kat kandang saksi tu....huhu..... Aku mmg bertuah.

Apa2pun apa yg aku stori mori nie kat atas nie harap jd pengajaran jugak utk uols. Ye la mana ler tau kot2 kena jd saksi...... jgn jadi OKS atau OKT dah ler. Yg penting cakap pelan2 dan fikir bebetul sebelum jawab. Nanti lawyer dok lipat apa yg ko jawab....hah..... terus ko jadi kueh lepat plak kang......senang2 jer kena makan dek lawyer tu....hehe.

No comments: